نسخه چاپی

جزئیات وام ۱۵ درصدی تجهیزات مكانیزه به كشاورزان

عکس خبري -جزئيات وام ?? درصدي تجهيزات مکانيزه به کشاورزان

رئیس مركز توسعه مكانیزاسیون وزارت جهاد كشاورزی اظهار داشت: تسهیلات با سود ۱۵ درصد و مهلت بازپرداخت ۵ ساله به افراد داده می‌شود و هیچ محدودیتی برای پرداخت این تسهیلات وجود ندارد.

به گزارش نما ،کامبیز عباسی در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه 11 هزار میلیارد تومان منابع برای مکانیزاسیون کشاورزی در حوزه‌های مختلف اختصاص داده شده است، اظهار داشت: 95 درصد از این سرمایه‌گذاری در داخل کشور انجام می‌شود و خوشبختانه در شرایط تحریم با تکیه به صنعت داخلی توانستیم 95 درصد تجهیزات مورد نیاز را از صنایع کشور تامین کنیم.

وی افزود: سالانه 2500 میلیارد تومان در حوزه مکانیزاسیون کردن بخش کشاورزی نیاز داریم که امسال هم با تاکید وزیر جهاد کشاورزی این 2500 میلیارد تومان اختصاص یافته و می‌توان گفت امروز با تکیه بر صنعت داخل، تمام گندم کشور با بذر کاشت داخلی انجام می‌شود.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه محصولات مختلف و متفاوت از جمله گندم، کلزا، جو و غیره تا 85 درصد مکانیزه شده‌اند، گفت: البته در این میان با کمبود ماشین‌آلات مکانیزاسیون مواجه بودیم. برای مثال در بخش پنبه نیاز است که تجهیزات مکانیزه توسعه بیشتری داشته باشد اما در حوزه‌ای مانند ذرت بیش از 95 درصد به فناوری مکانیزه دست پیدا کرده‌ایم.

عباسی درباره روند درخواست تسهیلات برای ماشین‌آلات مکانیزه در بخش کشاورزی اظهار داشت: ساز و کار بسیار ساده‌ای دارد. متقاضیان باید به اداره امور فناوری‌های مکانیزه مراجعه کنند و ماشین‌آلات استاندارد مورد نیاز خود را درخواست دهند. وقتی اهلیت افراد تشخیص داده شد، کشاورزان با آورده 20 درصدی می‌توانند از تسهیلات خرید این ماشین‌آلات بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به جزئیات تسهیلات دریافت ماشین‌آلات مکانیزه گفت: این تسهیلات با سود 15 درصد و مهلت بازپرداخت 5 ساله به افراد داده می‌شود و هیچ محدودیتی برای پرداخت این تسهیلات وجود ندارد.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی درباره صف دو ساله انتظار برای دریافت این تسهیلات و ماشین‌آلات اظهار داشت: صف انتظار ارتباطی با بروکراسی‌های اداری ندارد بلکه به سقف تولید کارخانجات مرتبط است. از آنجایی که تقاضا افزایش یافته و تولید این ماشین‌آلات محدود است، صف انتظار ایجاد شده اما این انتظار در نهایت 6 ماه است.

عباسی تاکید کرد: از حوزه صنعت تقاضا دارم به حوزه صنایع کشاورزی به عنوان صنعت امنیت غذایی کشور نگاه کنند و جهاد کشاورزی هم برای تسهیل روند واگذاری ماشین‌آلات عرضه‌کنندگان این تجهیزات را تکثیر کرده است.
ایلنا

۱۳۹۹/۴/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...