نسخه چاپی

وضعیت هیأت‌ها در ماه محرم چگونه خواهد بود؟

عکس خبري -وضعيت هيأت‌ها در ماه محرم چگونه خواهد بود؟

معاون سازمان تبلیغات اسلامی با بیان تدابیر جلوگیری از تعطیلی هیئات مذهبی در شرایط كرونایی گفت: ما تلاش داریم تا امسال هیأت‌های خانگی و مجازی را جدی گرفته و اگر در شهری وضعیت سفید بود، هیأت را به شكل عادی خود برقرار كنیم.

به گزارش نما، حجت الاسلام مصطفی جلالی معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در نشست هم اندیشی کارگروه‌های ستاد محرم الحرام ۱۴۴۲ با اشاره به رویکرد و اهداف ستاد محرم ۱۴۴۲ اظهارداشت: رویکرد و شعار امسال ستاد محرم الحرام ۱۴۴۲ سازمان تبلیغات اسلامی «ایجاد پیوند و همبستگی اجتماعی» است که تمام ادارات و مؤسسات وابسته این سازمان هم با محور قرار دادن این شعار برنامه‌های خود را اجرا می‌کنند.

وی با تأکید بر این نکته که برنامه امسال بحث مردمی‌کردن تبلیغ و رویکرد برای مشارکت حداکثری مردم است، اذعان داشت: رویکرد امسال سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به سال‌های گذشته این است که ما امسال تولید محتوای جدیدی نکرده و رویکرد و شعارمان را نسبت به ندای مردم طراحی کرده‌ایم و شاید آن آسیبی که در سال‌های گذشته ایجاد شد و رویکرد تبلیغی نمی‌توانست محور خود را با مردم یکی کند، به دلیل همین نکته بود که رویکرد اتخاذ شده جدای از صحبت و نگرش مردمی بود، اما امسال قصد داریم تا همان حرف مردم را از زبان دین بزنیم.

جلالی در ادامه و با بیان تدابیر جلوگیری از تعطیلی هیئات مذهبی در شرایط کرونایی تصریح کرد: طراحی ما به گونه‌ای است که در بدترین و بهترین حالت وضعیت کرونایی ترتیب برنامه‌های خود را حفظ کنیم. در بدترین شرایط در مدل‌های مختلف برگزاری هیأت از جمله هیأت‌های خانگی را خواهیم داشت و تلاش داریم تا هیچ مراسمی را تعطیل نکرده و فقط شکل آن را تغییر دهیم.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه اضافه کرد: ما تلاش داریم تا امسال هیأت‌های خانگی و هیأت‌های مجازی را جدی گرفته و اگر در شهری وضعیت کرونایی سفید بود، هیأت را به شکل عادی خود برقرار کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نکته مهم امسال هم این است که رویکردمان را از تمرکز گرایی نسبت به استان‌ها تغییر داده تا برنامه‌های استانی توسط خودشان و به صورت بومی طراحی شود، اینگونه برنامه‌های ویژه محرم به صدها عنوان پروژه ارتقاء یافته و در سطح کشور و در استان‌های مختلف متنوع خواهد بود تا از این طریق شاهد خلاقیت و نوآوری در این حوزه باشیم.

گفتنی است، نشست هم اندیشی کارگروه‌های ستاد محرم الحرام ۱۴۴۲ با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام جلالی معاون امور فرهنگی و تبلیغ، حجت‌الاسلام تجریشی معاون راهبردی، حجت‌الاسلام باباخانی مدیرکل تشکل‌های دینی، حجت‌الاسلام متقی‌فر مدیرکل آموزش، حجت‌الاسلام جنتی محب معاون اداره کل اعزام مبلغ، حجت الاسلام سیفایی مدیرکل فرق و ادیان، عاطفه سعیدی‌نژاد مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام مهدی اخوان صباغ رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، آقای نیرهدی رئیس موسسه بینا و امین اشرفی رئیس روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی در سالن اجتماعات حوزه ریاست این سازمان برگزار شد و برنامه‌های ستاد محرم الحرام سال آتی مورد بررسی قرار گرفت و دبیران کارگروه‌ها توضیحاتی را نسبت به فعالیت‌های خود ارائه دادند.
منبع: فارس

۱۳۹۹/۴/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...