نسخه چاپی

فعالیت ورزشی در شهرهای قرمز ممنوع است

عکس خبري -فعاليت ورزشي در شهرهاي قرمز ممنوع است

دبیر ستاد مبارزه با كرونا در ورزش گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت فعالیت ورزشی در شهرهای وضعیت قرمز ممنوع است مگر اینكه دستور دیگری باشد.


به گزارش نما، فرهاد مرادی درباره نمونه‌های مثبت بازیکنان استقلال و فولاد اظهار داشت: تا جایی که من اطلاع دارم از باشگاه فولاد 10 نمونه مثبت گزارش شده است. قبلا این تیم 6 نمونه مثبت داشت که متاسفانه افزایش یافته است. طبق چیزی که اعلام کرده‌اند از استقلال هم 8 مورد گزارش شده است.


وی افزود: در صورتی که نمونه 25 درصد تیم مثبت باشد در این صورت سازمان لیگ تصمیم می‌گیرد که کل تیم به قرنطینه برود یا همان بازیکنانی که نمونه‌شان مثبت شده قرنطینه شوند. ما دقایقی پیش هم با سهیل مهدی جلسه داشتیم و در این خصوص صحبت کردیم. این احتمال وجود دارد مجددا از همه بازیکنان تست گرفته شود.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در ورزش تاکید کرد: نقش ما این نیست که درباره بازی‌های آینده تصمیم بگیریم، نقش ما نظارتی است. ما حتی آزمایشگاه‌ها را هم تعیین نمی‌کنیم بلکه افسران سلامت ما در مکان‌ها حضور دارند تا همه چیز را بررسی کنند. جواب آزمایشات نیز به سازمان لیگ اعلام می‌شود.

مرادی درباره اینکه مگر از بازیکنان در طول تمرینات تست گرفته نشده پس چطور با این همه نمونه مثبت مسابقات برگزار شده است، تصریح کرد: ورزشکاری که مسابقه می‌دهد در طول برگزاری 2 بازی زندگی خود را هم دارد؛ ممکن است به رستوران و یا مغازه برود و در میهمانی هم شرکت کند. به همین خاطر هر چند روز یکبار تست می‌گیریم تا اگر ورزشکاری آلوده بود آن را گسترش ندهد. به همین دلیل است که هر 10 روز یکبار تست می‌گیریم.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه شهرهای وضعیت قرمز مشخص هستند آیا فدراسیون پزشکی در خصوص این مسائل به سازمان لیگ هشدار داده یا خیر، تصریح کرد: وزارت بهداشت شهرهای قرمز را اعلام کرده و طبق آن نباید در این شهرها فعالیت ورزشی صورت بگیرد، مگر اینکه دستور دیگری باشد. در این خصوص سازمان لیگ تصمیم‌گیرنده است.

منبع: فارس

۱۳۹۹/۴/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...