نسخه چاپی

صرافی‌های آزاد موفق به خرید ارز از بانك‌ها شدند؟/ صرافی‌ها: یك دلار هم نگرفتیم؛ بانك‌ها: بخشنامه ابلاغ نشده

عکس خبري -صرافي‌هاي آزاد موفق به خريد ارز از بانک‌ها شدند؟/ صرافي‌ها: يک دلار هم نگرفتيم؛ بانک‌ها: بخشنامه ابلاغ نشده

درحالی بانك مركزی در روزهای اخیر از مجازشدن ارائه خدمات ارزی به صرافی‌های آزاد توسط بانك‌ها خبر داد كه صرافی‌ها می‌گویند این دستور بانك مركزی عملیاتی نشده و بانك‌ها هم اظهار بی‌اطلاعی می‌كنند.

به گزارش نما، بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای که چهارم تیرماه منتشر کرده است از مجاز شدن خرید منابع ارزی توسط صرافی‌های غیربانکی از طریق بانک‌های عامل خبر داده بود.

اما با گذشت یک هفته از این اطلاعیه، صرافی‌ها نتوانسته‌اند نسبت به خرید ارز از بانک‌ها اقدام کنند و علت آن هم بی‌اطلاعی بانک‌ها از این سیاست جدید بانک مرکزی است.

بانک مرکزی درحالی با ارائه خدمات ارزی توسط صرافی‌های غیربانکی موافقت کرده است و صرافان نیز از این تصمیم استقبال کرده آن را در راستای کاهش نوسانات ارزی دانستند که این موضوع همچنان عملیاتی نشده است و بانک‌ها از آن اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

پیش از موافقت بانک مرکزی با فعالیت ارزی صرافی‌های غیربانکی تنها صرافی‌های بانکی امکان فعالیت در این زمینه را داشتند؛ اما حال با وجود موافقت بانک مرکزی همچنان روند فعالیت به‌صورت قبل است و هنوز صرافی‌های غیربانکی نتوانستند از این خدمات بهره‌مند شوند.

صرافی‌های غیربانکی می‌گویند که هنوز هیچ فعالیت عملیاتی در این زمینه صورت نگرفته است، ضمن اینکه بانک‌ها نیز از عدم دریافت بخشنامه در این خصوص می‌گویند.
منبع: تسنیم

۱۳۹۹/۴/۱۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...