نسخه چاپی

افزایش وام ساخت‌ در بافت فرسوده به ۲۵۰ میلیون تومان

عکس خبري -افزايش وام ساخت‌ در بافت فرسوده به ??? ميليون تومان

مدیرعامل شركت بازآفرینی شهری گفت: با هدف شتاب‌بخشی به تولید مسكن در بافت‌های فرسوده، تسهیلات برای سازندگان حرفه‌ای كه مقررات ملی ساختمان و استانداردهای كیفی را در كلانشهرها رعایت می‌كنند به ۲۵۰ میلیون تومان برای ساخت هر واحد مسكونی افزایش یافته است.

به گزارش نما ،وزارت راه و شهرسازی ذیل اقدام تولید مسکن ملی، ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را در شهرهای کشور تعهد کرده است که از این اقدام ۱۴۵ هزار واحد مسکونی در تعهد شرکت بازآفرینی شهری ایران است. این تعهد به دو بخش تقسیم می‌شود که بخش اول کمک به جریان نوسازی مردمی (خودمالکی) به میزان ۱۰۰ هزار واحد است که تا کنون نزدیک به ۳۰ درصد این برنامه محقق شده است.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی «مهدی عبوری» مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در همین راستا امروز(شنبه) اعلام کرد: یکی از دستور کارهای اصلی این شرکت تحقق ۱۰۰ درصدی این هدف برای امسال و سال آتی است.

وی گفت: برای شتاب بخشی به این جریان با تعاملات صورت گرفته با بانک‌های عامل و بویژه بانک مسکن سقف تسهیلات در دو مرحله افزایش یافته است و هم اکنون در کلانشهرهای کشور این تسهیلات برای سازندگان حرفه‌ای که مقررات ملی ساختمان و استانداردهای کیفی را رعایت می‌کنند به ۲۵۰ میلیون تومان برای ساخت هر واحد مسکونی افزایش یافته که قابل بازپرداخت اقساطی طویل المدت است.

عبوری ادامه داد: در بخش دوم ساخت ۴۵ هزار واحد مسکونی بصورت مشارکتی یا پیمانکاری در اراضی متعلق به شرکت و اراضی دستگاه‌های دولتی هدف‌گذاری شده است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این اقدام در شهرهای اهواز و خرم آباد آغاز شده است، و در تیرماه در قم، رشت، شوشتر، چابهار و کرج کلنگ زنی حدود پانزده هزار واحد را خواهیم داشت و در ماه‌های مرداد و شهریور نیز مابقی پروژه ها کلنگ‌زنی خواهد شد. به ثمر رساندن این طرح ملی مهمترین برنامه شرکت بازآفرینی شهری ایران برای امسال و سال آتی خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برای تحقق این مهم ۲ هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای کاهش نرخ سود تسهیلات دوران مشارکت مدنی برای ۱۰۰ هزار تسهیلات تجهیز شده است.

وی گفت: همچنین مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات برای ارتقای خدمات زیربنایی و روبنایی در محلات هدف توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران هزینه می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: انتظار می‌رود با اهرمی شدن این اعتبار سایر دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌های کشور مبلغی قریب به ۱۲ هزار میلیارد تومان در این بافت‌ها در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ جهت ارتقای خدمات زیربنایی و روبنایی هزینه کنند که در صورت تحقق این همکاری فرابخشی، شاهد تحول جدی در محلات هدف و تحقق پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۱۰هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی جهت نوسازی مسکن خواهیم بود.




ایرنا

۱۳۹۹/۴/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...