نسخه چاپی

جزییات پرداخت ودیعه و اجاره‌ مسكن مددجویان به تفكیك درآمد و محل سكونت جزییات پرداخت ودیعه و اجاره‌ مسكن مددجویان به تفكیك درآمد و محل سكونت

عکس خبري -جزييات پرداخت وديعه و اجاره‌ مسکن مددجويان به تفکيک درآمد و محل سکونت جزييات پرداخت وديعه و اجاره‌ مسکن مددجويان به تفکيک درآمد و محل سکونت

رئیس سازمان بهزیستی كشور جزییات پرداخت ودیعه و اجاره بهای مسكن به تفكیك گروه‌های درآمدی و محل سكونت مددجویان را تشریح كرد.

به گزارش نما ،وحید قبادی دانا در جمع خبرنگاران ‌گفت: با حمایت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و با مشارکت کمیته امداد تسهیلاتی برای کمک به جامعه هدف بهزیستی برای ودیعه مسکن و کمک بلاعوض برای اجاره بها فراهم شد.

بیش از ٢٠٠ هزار خانوار از مددجویان اجاره نشین هستند

وی با اشاره به اینکه بیش از ٢٠٠ هزار خانوار از مددجویان تحت پوشش بهزیستی مسکن ندارند و اجاره نشین هستند، افزود: اگر قرار باشد تسهیلات به همه آنها اختصاص پیدا کند بیش از ٣ هزار میلیارد اعتبار مورد نیاز است. البته بودجه بهزیستی برای ساخت مسکن بوده و هیچوقت بودجه‌ای برای ودیعه مسکن یا اجاره بها از محل اعتبارات دولتی در اختیار بهزیستی نبوده است.

قبادی دانا با بیان اینکه در شرایط سخت اقتصادی کنونی و با شیوع کرونا بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی مبلغ ٣٠ میلیارد تومان برای کمک بلاعوض رهن و اجاره مسکن و همچنین تسهیلات قرض الحسنه مسکن به مبلغ ۵٠ میلیارد تومان را اختصاص داد، اظهار کرد: این ۵٠ میلیارد تومان در اختیار صندوق امداد ولایت قرار می‌گیرد و با حمایت کمیته امداد ٢۵ میلیارد دیگر نیز از محل صندوق امداد ولایت تامین اعتبار می‌شود.

وی ادامه داد: بنابراین در حال حاضر با این کمک، ٧۵ میلیارد تومان برای تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن و ٣٠ میلیارد تومان برای کمک بلاعوض اجاره مسکن برای جامعه هدف بهزیستی اختصاص داده شده است.


رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: با توجه به محدودیت، امکانات اشاره شده گروه هدف دارای اولویت همچون زنان سرپرست خانوار دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار دارای بعد خانوار حداقل ٣ نفر، معلولان سرپرست خانوار با معلولیت شدید و خیلی شدید با بعد خانوار حداقل ٣ نفر، خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول که سرپرست خانوار دارای معلولیت باشد و فرزندان سازمان بهزیستی که از مراکز شبانه روزی ترخیص شده‌اند و حداکثر ١٠ سال از زمان شروع زندگی مستقل آنها گذشته است را شامل می‌شود.

شرایط دریافت تسهیلات بلاعوض و قرض‌الحسنه ودیعه و اجاره بهای مسکن + رقم پرداختی

قبادی دانا با بیان اینکه افرادی می‌توانند مشمول دریافت تسهیلات باشند که فاقد مسکن و مستاجر و تحت پوشش حمایت‌های مستمر و غیر مستمر بهزیستی باشند و سابقه‌ای از استفاده از تسهیلات دولتی تامین مسکن را نداشته باشند و دارای قرار داد اجاره به نام فرد تحت پوشش باشند.

وی افزود: کسانی که در دهک ١ تا ٣ درآمدی هستند مشمول دریافت کمک‌های بلاعوض خواهند شد و افرادی که در دهک‌های ١ تا ٧ هستند مشمول دریافت تسهیلات قرض الحسنه خواهند بود. میزان کمک بلاعوض همسو و هماهنگ با مددجویان کمیته امداد است.


رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه برای کمک بلاعوض برای افراد حاضر در شهرهای مرکز استان مبلغ ۶ میلیون تومان و افرادی که در سایر شهرها هستند مبلغ ۴ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان و افراد حاضر در روستاها و حاشیه شهرها ٢ میلیون و ۴٠٠ هزار تومان برای کمک هزینه اجاره در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: برای شهرهای مراکز استان تقریبا ماهانه کمک هزینه ۵٠٠ هزار تومان برای یک سال و سایر شهرها کمک هزینه ماهانه ۴٠٠ هزار تومان برای یکسال و روستاها و حاشیه شهرها مبلغ ماهانه ٢٠٠ هزار تومان برای یکسال در نظر گرفته شده است.


قبادی دانا با اشاره به اینکه برای سقف تسهیلات قرض الحسنه در استان‌های مختلف با توجه به شرایط استان و اینکه منزل در مرکز استان یا سایر شهرهاست متفاوت است، گفت: سقف تسهیلات در شهرستان‌ها ٢٠ میلیون تومان است که در مرکز استان ها بین ٢٠ تا ٣٠ میلیون متغیر است. زمان بازپرداخت تسهیلات هم با موافقت و همکاری صندوق امداد ولایت بین ۵ تا ٧ سال است.

نحوه دریافت تسهیلات

وی در ادامه توضیح داد: کسانی که مشمول دریافت تسهیلات هستند می‌توانند به ادارات کل بهزیستی هر استان و شهرستان مراجعه کنند و در سامانه‌ای که در نظر گرفته شده استان‌ها تا سقف اعتبار شهرستان خود می توانند ثبت نام کنند و سپس کسانی که شرایط لازم را داشته و مورد تایید قرار بگیرند برای دریافت تسهیلات به صندوق امداد ولایت معرفی شده و کسانیکه مشمول کمک بلاعوض اجاره بها هستند به شکل الکترونیکی مبلغ مورد نظر روی کارت بانکی آنها شارژ می‌شود.

قبادی دانا افزود: امیدواریم این پروسه تا پایان مرداد به نتیجه برسد و تسهیلات از تاریخ مذکور پرداخت شود.
ایسنا

۱۳۹۹/۴/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...