نسخه چاپی

وعده ای كه اوباما به نتانیاهو داد

یك شبكه خبری به نقل از یك سایت عبری گزارشی را در مورد دلایل برقراری آتش بس میان رژیم صهیونیستی و حماس منتشر كرده كه بر اساس آن وعده رئیس جمهور آمریكا برای اعزام نیرو به صحرای سینا دلیل اصلی توقف جنگ در منطقه بوده است.

به گزارش نما به نقل از مهر، راشاتودی به نقل از دبکافایل می نویسد : اسرائیل و حماس هم اکنون در آتش بس هستند اما چه عامل قدرتمندی موجب شد تا اسرائیل به آتش بس راضی شود؟

این رسانه روسی به نقل از دبکا فایل می نویسد : تماس "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا با "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل و وعده وی مبنی بر اعزام نیروهای آمریکایی به صحرای سینا موجب شد تا نتانیاهو با برقراری آتش بس موافقت کند.

بر اساس گزارش دبکا، ظرف هفته آینده نیروهای آمریکایی در سینا مستقر می شوند.

این سایت صهیونیستی می نویسد : تسلیحات ایرانی به لیبی منتقل شده و از آنجا به صحرای سینا منتقل شده و در اختیار نیروهای مقاومت قرار می گیرد از همین رو نیروهای آمریکایی پس از استقرار در سینا، برای قطع این ارتباطات و انتقال تسلیحات تلاش خواهند کرد.

براساس این گزارش، آتش بس از چهارشنبه صبح در منطقه برقرار شده و پیش از آن رایزنی های گسترده ای در مصر و سرزمین های اشغالی برای توقف کشتار مردم بیگناه غزه انجام شده بود و به نوشته راشا تودی، تماس تلفنی اوباما با نتانیاهو نیز در راستای همین رایزنی های انجام گرفته است.

دبکا فایل در حالی مدعی استقرار نیروهای امریکایی در سینا به عنوان بخشی از توافق پنهان برای برقراری آتش بس میان رژیم صهیونیستی و نوار غزه شده که صحرای سینا متعلق به مصر بوده و استقرار نیرو در این منطقه نیازمند موافقت قاهره نیز هست.

هنوز آمریکا، رژیم صهیونیستی و مصر واکنشی به این گزارش نشان نداده اند

۱۳۹۱/۹/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...