نسخه چاپی

واكنش معاون وزیر به احتمال لغو لیگ فوتبال

عکس خبري -واکنش معاون وزير به احتمال لغو ليگ فوتبال

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش در مورد تعیین تكلیف ادامه رقابت های لیگ برتر فوتبال گفت: تصمیم‌گیری در این مورد برعهده ستاره ملی مبارزه با كرونا است.




به گزارش نما، مهدی علی نژاد در حاشیه مجمع فدراسیون ووشو به سوالاتی در مورد سایر رشته های ورزشی پاسخ داد.

وی در مورد اتفاقاتی که در فوتبال رخ داده است و ادامه رقابت های لیگ برتر گفت: ادامه رقابت های لیگ برتر فوتبال بستگی به شرایط پیش رو خواهد داشت. در راه اندازی پروتکلی طراحی شد و براساس آن دارد برگزار می شود. در آن پروتکل هم دیده شده است که اگر بیشتر از ۲۵ درصد اعضای کرونا بگیرند آن تیم به قرنطینه می رود و مسابقاتش به تعویق می افتد.اما درمورد کلیت لیگ بخواهد تصمیم دیگری گرفته شود به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا برمی گردد. هر وقت این ستاد به جمع بندی برسد که شرایط کشور اجازه برگزاری مسابقات را نمی دهد به ما اعلام می کند و ما هم اعمال خواهیم کرد.

معاون وزیر ورزش در مورد مشکلات و ایرادهایی که در اساسنامه فدراسیون فوتبال وجود دارد نیز گفت: فیفا روی سازمان غیردولتی نظر دارد اما در قانون ما آمده که نهاد عمومی غیردولتی است. آنها روی عمومی بودن اشکال دارند. دوستان در فدراسیون فوتبال در حال مذاکره هستند تا بتوانند این مشکل را حل بکنند و باید دید مذاکرات با فیفا به چه صورتی پیش خواهد رفت.



وی ادامه داد: فیفا دو ایراد اصلی گرفت که یکی حضور وزیر در مجمع بود و یکی هم عمومی غیردولتی. اولی را وزارت ورزش پذیرفت که وزیر و معاونش به عنوان عضو افتخاری در مجمع باشند. اما بحث دوم قانون است که در اختیار وزارت ورزش هم نیست و باید تابع قانون باشیم. باید ببینم این مذاکرات به چه صورتی پیش خواهد رفت. طبیعتا ما نمی توانیم کار غیرقانونی بکنیم. باید ببینم چه می شود کرد.

معاون وزیر ورزش در مورد ادامه فعالیت چند شغله ها و بازنشسته ها گفت: چون موارد را نمی دانم نمی توانم اظهار نظر دقیق و فنی بکنم. باید ببینیم چه کارهایی شغل به حساب می آید. برخی ها درتعریف شغل نمی گنجد و برخی چند مسئولیت دارند. اگر چنین مواردی باشد ما حتما تذکر را خواهیم داد.

وی در مورد میزبانی جام ملت های فوتبال آسیا گفت: طبیعی است که وزارت ورزش از هر ابزاری که دارد استفاده خواهد کرد تا این میزبانی را بگیرد اما محور کار خود فدراسیون فوتبال است. البته رقیبان خیلی دشواری دارند و امیدوارم بتوانند در این مسیر موفق باشند. وزارت ورزش هم هر کمکی نیاز باشد را انجام خواهد داد.

علی نژاد در مورد مالیات استقلال و پرسپولیس گفت: شکایتی در ماده ۲۵۱ مکرر این مورد صورت گرفته است که هنوز نهایی نشده و باید دوستان بروند جرایم را کاهش بدهند و بعد اتفاقات بعدی رخ بدهد.

وی در مورد انتخابات فدراسیون دوومیدانی گفت: چون حساسیت اعضای مجمع دوومیدانی در مورد کرونا زیاد است باید اجازه بدهیم شرایط کرونا بهتر شود و بعد تصمیم بگیریم.

۱۳۹۹/۴/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...