نسخه چاپی

الجزيره گزارش داد

سه دلیل پیروزی مقاومت در جنگ 8 روزه/ اشتباهات محاسباتی فاحش تل‌آویو

یك رسانه عربی در گفتگو با كارشناسان سیاسی به بررسی علت پیروزی مقاومت به رهبری حماس در نبرد 8 روزه با رژیم صهیونیستی پرداخته است.

به گزارش نما به نقل از مهر، "مومن بسیسو" از تحلیلگران مسائل خاورمیانه، پیروزی مقاومت به رهبری حماس در نبرد اخیر با رژیم صهیونیستی را مرهون سه عامل اصلی دانست.

وی تاکید کرد: دور از ذهن نبود که حماس در این معرکه پیروز شود و نبرد با رژیم اشغالگر را در اوج تدبیر امنیتی و نظامی و با اقتدار پایان بخشد.

وی پیروزی مقاومت به رهبری حماس را در توجه به سه موضوع اساسی توصیف و تاکید می کند: سران امنیتی و سیاسی رژیم اشغالگر فکر نمی کردند سطح فرماندهی نظامی حماس به توان فرماندهی ارتشهای سازمان یافته و قدرتمند جهان رسیده باشد.

بسیسو تاکید کرد: عامل دوم اینکه حماس یک راهبرد نظامی دقیق، مطمئن و مقتدرانه را در برابر ارتش اسرائیل به اجرا درآورد و در این مسئله به خود شک راه نداد. ایجاد صدها تونل زیر زمینی در طول و عرض نوارغزه یکی از تاکتیکهای مبتکرانه بود.

وی افزود: همچنین باید توجه داشت که حماس بانک اهداف در اسرائیل را یک شبه فراهم نکرده بود، بلکه این اهداف در نتیجه تلاشهای سخت و طاقت فرسا طی سالهای طولانی و با مشارکت نیروهای متخصص امنیتی تهیه شده بود.

خاطرنشان می شود یک روزنامه آمریکایی اخیرا در گزارشی اعلام کرد: تل آویو باید پس از جنگ اخیر علیه غزه در تاکتیکها و راهبردهایش در تعامل با حماس و دیگر گروههای مقاومت بازنگری کند.

۱۳۹۱/۹/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...