نسخه چاپی

شرط «محمود عباس» برای مذاكره با تل‌آویو

عکس خبري -شرط «محمود عباس» براي مذاکره با تل‌آويو

رئیس تشكیلات خودگردان فلسطین كه چندی پیش گفته بود تمام توافقنامه‌ها با رژیم صهیونیستی را ملغی می‌داند، برای مذاكره با این رژیم به صورت مشروط اعلام آمادگی كرد.



به گزارش نما، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، آماده مذاکره با رژیم صهیونیستی بر اساس قوانین بین‌المللی و با نظارت کمیته چهارجانبه بین‌المللی صلح (متشکل از آمریکا،سازمان ملل، روسیه و اتحادیه اروپا) است.

بر اساس گزارش روزنامه «عربی 21»، عباس در تماس تلفنی با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان درباره آخرین تحولات سیاسی بویژه طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال اراضی کرانه باختری بحث و تبادل‌نظر کرد.

مرکل در رایزنی تلفنی خود با عباس بر موضع آلمان در حمایت از صلح بر اساس راهکار دو دولتی و تعهد به قوانین بین‌المللی و نیز نشستن بر سر میز مذاکره تأکید کرد.

رژیم صهیونیستی قصد اشغال رسمی دره اردن و تمام شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری را دارد که حدود سی درصد از مساحت این منطقه را تشکیل می‌دهد.

عباس پیش‌تر گفته بود تمام توافقنامه‌ها با رژیم صهیونیستی به دلیل قصد این رژیم برای اشغالگری جدید در کرانه باختری ملغی است.

مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی به دلیل مخالفت رژیم صهیونیستی با توقف شهرک‌سازی و آزادی اسرای قدیمی فلسطینی متوقف شد و تا کنون از سر گرفته نشده است.
منبع: فارس

۱۳۹۹/۴/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...