نسخه چاپی

خاطراتی از سیروس گرجستانی كه در یاد همكارانش زنده است

عکس خبري -خاطراتي از سيروس گرجستاني که در ياد همکارانش زنده است

صبوری، پشتكار، چهره مهربان و همیشه خندان، تعهد كاری، فروتنی و ... از جمله خاطره‌هایی هستند كه همكاران سیروس گرجستانی، پس از درگذشت این بازیگر پیشكسوت، از او به یاد می‌آورند.


به گزارش نما، مجید مظفری، امیر غفارمنش، پیام دهکردی و ستاره اسکندری، در برنامه «گیومه» رادیو نمایش، از خاطرات‌شان با زنده‌یاد سیروس گرجستانی گفتند.

اخبار چهره ها - مجید مظفری، بازیگر باسابقه سینما در این برنامه گفت: «زنده‌یاد گرجستانی یکی از انسان‌هایی بود که بسیار تلاش کرد و زحمت کشید. منزل ایشان در گوهردشت بود اما او همیشه سر ساعت در تمرین‌های تئاتر حاضر بود. از هنرمندانی بود که از دوران کودکی سختی را به جان خرید و زحمت بسیار کشید و بالاخره موفق شد. صبر ایشان زبانزد بود. با صبوری با همه اتفاقات روبه‌رو می‌شد و یکی از بی‌حاشیه‌ترین افراد تئاتررو سینما و تلویزیون بود. همیشه انرژی مثبتی داشت و سعی داشت به همه منتقل کند. در یک کلام باید گفت سیروس گرجستانی حیف شد و من بسیار متاسف هستم که ایشان در کنار ما نیست.»

امیر غفارمنش هم که در سه سریال کنار سیروس گرجستانی بوده است، درباره او گفت: «سادگی ایشان در ذهن همه می‌ماند و در رفتار روزمره پیچیدگی نداشت. به گویش‌های مختلف اشراف داشت و در خلق شخصیت بسیار توانا بود. آنقدر در خلق شخصیت اشخاص در تلویزیون متبحر و تکنیکال بود که واقعا بیننده را مسحور می‌کرد. زمین به انسان‌هایی مانند سیروس گرجستانی واقعا احتیاج دارد. ای کاش در زمان حیات ایشان بزرگداشت گرفته می‌شد تا مجبور نباشیم در زمان فوت ایشان درباره‌اش صحبت کنیم.»

پیام دهکردی با بیان این‌که اوقات زیادی را با سیروس گرجستانی گذرانده است، گفت: «او جز معدود بازیگرانی بودند که سخت‌کوشی یک ویژگی بدیهی برایش محسوب می‌شد. مرحوم گرجستانی، جزو مردمان خاطره‌ساز بودند، علت اینکه این‌ همه خاطرات خوب از ایشان داریم به این دلیل است که کشف و شهود از جهان پیرامون داشتند. ایشان همواره کار کردند و در هر کار، دنبال دستیابی به یک چیز جدید بودند. آقای گرجستانی جز معدود هنرمندانی بودند که تمام طیف‌های همکاری را داشتند و از بازیگران نسلی بودند که بزرگان زیادی در آن نسل وجود داشت. آن نسل شاید نسلی طلایی بود، بستری که نسل ایشان شکل گرفت یک بستر درست بود و هرکدام‌شان زیبایی و شکوه خود را دارند.»

ستاره اسکندری که تجربه دو همکاری با زنده‌یاد گرجستانی داشته است، درباره او گفت: «چیزی که از ایشان آموختم این بود که انسانی بی‌دریغ بودند، در کنار جوانان بودند و به آنها درس می‌دادند. زنده‌یاد گرجستانی اهل گفت‌وگوی رسانه‌ای نبودند و آن‌قدر که استحقاقش را داشتند در رسانه به آنها پرداخت نمی‌شد و عادت به خود مطرح کردن نداشتند.»

سیروس گرجستانی ، بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما، ۱۲ تیر در سن ۷۶ سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت.

۱۳۹۹/۴/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...