نسخه چاپی

شركت دانش بنیان «بیوتكنولوژی تولید نهال سالم» در قزوین آغاز به كار می‌كند

عکس خبري -شرکت دانش بنيان «بيوتکنولوژي توليد نهال سالم» در قزوين آغاز به کار مي‌کند

با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور عملیات ساخت شركت دانش بنیان «بیوتكنولوژی تولید نهال سالم» در قزوین آغاز به كار كرد.

به گزارش نما ،پیش از ظهر سه شنبه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، هدایت‌الله جمالی‌پور استاندار قزوین، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، عیسی قبادی معاون اقتصادی استانداری، ابوالفضل یاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استاندار و شهرام احمدپور فرماندار آبیک از یک واحد بیوتکنولوژی تولید نهال سالم در روستای جزمه شهرستان آبیک قزوین کلنگ زنی شد.

این واحد بیوتکنولوژی که از شرکت‌های دانش بنیان استان قزوین محسوب می‌شود با تکیه بر دانش کشاورزی و بیوتکنولوژی در حوزه تولید نهال سالم از هسته‌های عاری از هر نوع ویروس فعالیت می‌کند و در فاز نخست در ۲۱ هکتار زمین با ۱۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری احداث می‌شود که برای بیش از ۵۰ نفر اشتغالزایی مستقیم خواهد داشت.

مرکز تولید برترین ارقام نهال اصلاح شده و کشت بافتی در قزوین احداث شد
بهروز کمالی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در مراسم کلنگ زنی فاز نخست این واحد که به دست سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در قزوین برگزار شد، اظهار داشت: شرکت ما با تکیه بر روش‌های نوین علمی تا کنون چندین محصول دانش بنیان را به بازار عرضه کرده است و امروزه در تولید هسته‌های گیاهی عاری از ویروس گام برداشته است.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات حوزه کشاورزی در کشور تامین هسته اولیه سالم و تولید نهال اصلاح شده است که با طرحی که از سوی کارشناسان شرکت ما ارائه شده است می‌توانیم به عنوان یکی از سه طرح کلان اقتصادی در استان در جهت تولید نهال عاری از ویروس گام برداریم.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان اظهار داشت: فاز نخست این طرح با ۱۲ میلیارد تومان اعتبار اجرا شده است و با اجرا و بهره برداری از این طرح سالانه بیش از دو میلیون اصله نهال اصلاح شده تولید می‌شود.
بازار

۱۳۹۹/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...