نسخه چاپی

كشف جسد معارض برجسته رژیم قذافی پس از ۲۲ سال

دولت لیبی پس از 22 سال از ربوده شدن «منصور الكیخیا» از معارضان رژیم سابق این كشور در مصر كشته شدن وی را تایید كرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «یونایتد پرس»، لیبی روز شنبه اعلام کرد که جسد منصور الکیخیا یکی از معارضان رژیم سابق لیبی را پس از 22 سال از ربایش وی در مصر و کشته شدنش به دست دستگاه رژیم سابق معمر القذافی پیدا کرده است.

وزارت خارجه لیبی در بیانیه ای اعلام کرد که مراسم گرامیداشتی را برای این معارض برجسته رژیم قذافی در اوایل ماه دسامبر آتی برگزار می کند و جسد وی به زادگاهش شهر بن غازی منتقل شده تا در آنجا دفن شود.

در این بیانیه آمده است: نظام طاغوتی قذافی منصور رشید الکیخیا را ربوده و کشته و جسدش را پنهان کرده بود و این نشان می دهد که از مرده وی بیشتر از زنده‌اش هراس داشتند.

وزارت خارجه لیبی اعلام کرد: الکیخیا نمونه یک شهروند غیرتمند لیبیایی است که جان خود را در راه خدمت به کشور و ملتش داد.

محمود برادر منصور الکیخیا طی روزهای گذشته اعتراف کرد که جسدی که اخیرا در یکی از منازل طرابلس یافت شده است متعلق به برادرش است که در سال 1991 در مصر ربوده شده بود.

عبدالله السنوسی رئیس دستگاه اطلاعات قذافی نیز که در بازداشت دولت لیبی است اعتراف کرده بود که جسد الکیخیا در منزلی در طرابلس دفن شده است و این در حالی است که پیش از آزمایش دی ان ای شایعه شده بود که احتمالا جسد به امام موسی صدر رهبر شیعیان لبنان که در آگوست سال 1978 در لیبی به همراه دو تن از دوستانش ربوده شده است متعلق باشد.

منصور الکیخیا وزیر خارجه اسبق لیبی و مدافع حقوق زندانیان در اوایل دهه هفتاد بود.

۱۳۹۱/۹/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...