نسخه چاپی

كرباسچي:

در شورای هماهنگی اصلاحات نماینده ای نداریم

عکس خبري -در شوراي هماهنگي اصلاحات نماينده اي نداريم

دبیركل حزب كارگزاران سازندگی با بیان اینكه اعضای شورای هماهنگی اصلاحات را نمی شناسد و برای شركت در همایش این شورا باید بررسی بیشتری انجام دهد، تاكید كرد: كارگزاران به دنبال كار انفرادی در انتخابات نیست.

به گزارش نما،غلامحسین کرباسچی در گفتگو با مهر، در پاسخ به این سوال که ویژگی ها ی برگزاری انتخابات برنامه محور نسبت به انتخابات فرد محور چیست ؟ گفت: چگونگی برگزاری انتخابات به سیستم انتخاباتی و قانون انتخاباتی کشور بر می گردد.

وی با بیان اینکه قانون فعلی انتخابات نتیجه اش برگزاری انتخابات فرد محور است ادامه داد: در ایران انتخابات بر محور افراد برگزار می شود و مردم به افراد رای می دهند بنابراین اگر می خواهیم انتخاباتی برنامه محور داشته باشیم باید به سمت انتخابات حزبی برویم.

دبیرکل حزب کارگزاران، افزود: تا زمانیکه انتخابات فرد محور برنامه معنی ندارد؛ چراکه ممکن است فرد به برنامه هایی که در زمان رقابتها مطرح کرده است پایبند نباشد و هیچ تضمینی در این زمینه وجود ندارد.

وی احزاب را تضمین خوبی برای تعهدات یک کاندیدا دانست و گفت: زمانیکه احزاب برنامه ارائه دهند نمی توانند از آن تخطی کنند چراکه احزاب به قدرت نیاز دارند و اگر بخواهند فعالیت داشته باشد باید بتواند نظر مردم را جلب کند؛ بنابراین قطعا اگر دچار انحراف از برنامه شد دیگر رای نخواهد آورد و خود به خود از صحنه سیاست حذف می شوند، اما این تضمین در انتخابات فرد محور وجود ندارد.

کرباسچی، همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه آیا درهمایش انتخاباتی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که قرار است در دی ماه برگزار شود شرکت می کنید؟ گفت:ما در جریان کارهای شورای هماهنگی نیستیم ؛ در گذشته کارگزاران نماینده ای در شورای هماهنگی داشت که از بعد از جریان انتخابات ۸۸ این نماینده دستگیر شد و با اتفاقاتی که برایش پیش آمد، ما دیگر در این شورا نماینده ای نداریم.

دبیرکل حزب کارگزاران، در مورد این سوال که اگر از کارگزاران برای شرکت در این همایش دعوت شود شرکت می کنید؟ اینگونه پاسخ داد که: من نمی دانم الان چه گروها و چه کسانی عضو این جبهه هستند در گذشته احزاب با سابقه ای عضو این شورا بودند؛ لذا باید بررسی کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که بیشتر کاندیداهای مطرح در جریان اصلاحات از کارگزاران هستند، اگر با دیگر گروههای اصلاحات به اجماع نرسیدید بطور مستقل در انتخابات شرکت می کنید؟ تصریح کرد: کارگزاران هم مانند دیگر احزاب اصلاحات به دنبال اینکه انفرادی کار کند نیست و بیشتر اعتقاد به حرکت جمعی داریم.

کرباسچی، همچنین با تکذیب خبر تشکیل کمیته اقتصادی با محوریت انتخابات در حزب کارگزاران خاطرنشان کرد: از طرف حزب هیچ کمیته ای تشکیل نشده است ؛ شاید برخی از اعضای حزب که سابقه کار اقتصادی دارند از طرف بعضی از آقایون که در این زمینه فعال هستند مورد مشورت قرار گرفته باشند و یا در جلساتی شرکت کرده باشند که این برنامه ها ربطی به حزب ندارد.

۱۳۹۱/۹/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...