نسخه چاپی

تداوم درگیری‌ها در میدان التحریر قاهره

درگیری ها بین مخالفان محمد مرسی رئیس جمهور مصر و طرفدارانش در اطراف میدان التحریر قاهره و مناطق دیگر مصر همچنان ادامه دارد به گونه ای كه این درگیریها در شهر دمنهور یك كشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشته است.

به گزارش نما،فارس به نقل از شبکه تلویزیونی المنار لبنان، درگیری‌ها برای هفتمین روز در اطراف میدان التحریر ادامه یافته که این میدان شاهد تحصن اعتراض آمیز علیه اعلامیه قانون اساسی بود که محمد مرسی اخیرا صادر کرد.

به گفته شاهدان عینی، مسئولان مصری تصمیم گرفته‌اند که دیوار بتونی جدیدی را در خیابان النصر العینی برای جداسازی تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی ایجاد کنند.

نهادهای حیاتی مصر در این خیابان واقع است که مرکز درگیری شده است به گونه ای که تظاهرکنندگان و عناصر امنیتی برای مدتی طولانی در شب به سمت یکدیگر سنگ پرتاب می کردند و در ساعات اولیه بامداد نیروهای دولتی کار ایجاد دیوار حائل برای جداسازی تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی را در میان شلیک گازهای اشک آور برای دور کردن تظاهرکنندگان از محل احداث این دیوار آغاز کردند.

برپایه این گزارش، پیش از این آرامشی شکننده شب گذشته در میدان التحریر درپی تلاش ناکام نیروهای امنیتی برای یورش به این میدان از سمت خیابان قصر العینی برقرار شده بود. مدیر بیمارستان عمومی المنیره گفت که این بیمارستان 9 زخمی را پذیرش کرده است که چهار نفر آنها نظامی هستند.

وی افزود: این بیمارستان روز گذشته نیز یک گروه 19 نفری از زخمی ها را پذیرش کرد.

درگیری ها در خیابانهای قصر العینی و محمد محمود در شهر قاهره شب گذشته از سرگرفته شد به گونه ای که تظاهرکنندگان به سمت نیروهای امنیتی شیشه های کوکتل مولوتف پرتاب کرده و لاستیک ها را آتش زدند و در مقابل نیروهای امنیتی نیز به سمت تظاهرکنندگان گاز اشک آور شلیک کردند که در طول شب این دو خیابان شاهد جدال و گریز بود که باعث زخمی شدن شماری از افراد شد.

شهر دمنهور مرکز استان البحیره در شمال غربی قاهره نیز شب گذشته شاهد درگیری های شدیدی بین صدها نفر از طرفداران گروه اخوان المسلمین مصر و مخالفان آنها در نزدیک مقر حزب عدالت و آزادی وابسته به این گروه در میدان ساعت بود که براساس گزارش های وارد به "میدان جنگ" تبدیل شد.

تظاهرکنندگان همچنین به سمت نیروهای پلیس شیشه های کوکتل مولوتف پرتاب کردند و لاسیتک ها را آتش زده و موانعی را با قطعه های بتونی در یکی از خیابانها برای جلوگیری از تردد خودروهای ضد شورش ایجاد کردند. نیروهای پلیس نیز به سمت تظاهرکنندگان گاز اشک آور شلیک کردند.

در درگیری در شهر دمنهور با سنگ و چوب و شیشه های کوکتل مولوتف بین طرفداران و مخالفان محمد مرسی یک جوان کشته و دهها نفر دیگر زخمی شدند.

این اولین جوان قربانی موج اعتراضات بعد از صدور اعلامیه قانون اساسی در پنجشنبه گذشته در مصر است.

به گفته شاهدان عینی، درگیری‌ها بین طرفداران مرسی و مخالفان خشمگین او که برای یورش به مقرهای حزب آزادی و عدالت در شهر دمنهور تلاش می کنند، از چند روز پیش ادامه دارد.

پیش از شدت گرفتن درگیری‌ها، وزارت بهداشت مصر اعلام کرد که 17 نفر در جریان درگیری ها در قاهره در خیابان محمد محمود و جلوی دادگاه عالی قضایی و در استانهای مصر زخمی شدند که شمار اجمالی زخمی شدگان در جریان درگیری‌ها بین طرفداران و مخالفان اعلامیه قانون اساسی صادره از سوی مرسی به 261 نفر رسید.

۱۳۹۱/۹/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...