نسخه چاپی

پشت پرده تعطیلی خودخواسته"مغرب" چه بود؟

عکس خبري -پشت پرده تعطيلي خودخواسته"مغرب" چه بود؟

اما حالا این روزنامه با درج این كاریكاتور حرف دیگری زد. در همین موقع بود كه معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر از یك شكایت داد، شكایتی كه شاكی آن معاونت مطبوعاتی و متشاكی روزنامه مغرب بود.

"مغرب" موقتا تعطیل شد. این روزنامه که با تغییر نام از فرهنگ آشتی به مغرب چند ماهی است به صورت تابلودار فعالیت می‌کند امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که از فردا منتشر نمی‌شود.

به گزارش نمابه نقل از افکارنیوز، روزنامه مغرب پیش از این با نام فرهنگ آشتی شناخته می‌شد. این روزنامه آن‌طور که گفته می‌شود توسط فردی به نام امامی ناصری
” روزنامه کیهان در تاریخ 21/5/88 به صورت مفصل در رابطه امامی ناصری مطالبی را ذکر می‌کند. اما این روزها که روزنامه‌ها و رسانه‌های کاغذی با مشکلات مالی و همچنین کاغذ دست و پنجه نرم می‌کنند این طور گفته می‌شد که روزنامه مغرب نیز در آستانه تعطیلی قرار گرفته است. “
از عبدالله عبدوس قبل از انتخابات 88 خریداری می‌شود.

روزنامه کیهان در تاریخ 21/5/88 به صورت مفصل در رابطه امامی ناصری مطالبی را تحت عنوان «کلاهبرداری مطبوعاتی» ذکر می‌کند. اما این روزها که روزنامه‌ها و رسانه‌های کاغذی با مشکلات مالی و همچنین کاغذ دست و پنجه نرم می‌کنند این طور گفته می‌شد که روزنامه مغرب نیز در آستانه تعطیلی قرار گرفته است.

این گمانه، زمانی پررنگ‌تر شد که این روزنامه، پنج‌شنبه گذشته با انتحاری جالب، اقدام به انتشار کاریکاتوری کرد که در آن رئیس جمهور در حال پاره کردن یک کاغذ است. این کاریکاتور در حالی عکس یک روزنامه مغرب را به خود اختصاص داده بود که روز قبل رهبر معظم انقلاب طی سخنانی، نمایندگان طراح سوال از رئیس جمهور را فرمان به توقف طرح دادند و این فرمان سریعا از سوی نمایندگان با لبیک پاسخ داده شد.

اما حالا این روزنامه با درج این کاریکاتور حرف دیگری زد. در همین موقع بود که معاونت
” اما حالا این روزنامه با درج این کاریکاتور حرف دیگری زد. در همین موقع بود که معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر از یک شکایت داد، شکایتی که شاکی آن معاونت مطبوعاتی و متشاکی روزنامه مغرب بود. “
مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر از یک شکایت داد، شکایتی که شاکی آن معاونت مطبوعاتی و متشاکی روزنامه مغرب بود.

این شکایت اما هیچ‌گونه برخورد سریع و تندی را پشت خود نداشت، برخوردی شبیه به آن اتفاقی که برای روزنامه شرق افتاد و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شخصا پیگیر توقیف این روزنامه شد.

شاید انتقاد رئیس جمهور از این برخورد وزیر بود که دیگر شاهد اتفاق تندی علیه روزنامه مغرب نبودیم. اما هر چه که بود مسئولان این روزنامه می‌دانستند درج کاریکاتور مذکور بدون خط و نشان نخواهد بود، پس چرا آن را منتشر کردند؟

شاید بتوان گفت یکی از دلایل انتشار این کاریکاتور همان مشکلات مالی روزنامه مغرب بوده که مسئولان آن به دنبال راه حلی برای پایانی مقطعی و البته عزتمندانه! بودند. این راه حل می‌توانست با انتشار یک کاریکاتور جنجالی صورت پذیرد.

۱۳۹۱/۹/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...