نسخه چاپی

صدور حكم برای مهدی جهانگیری

عکس خبري -صدور حکم براي مهدي جهانگيري

سخنگوی قوه قضائیه، از اعطای مرخصی های جدید به زندانیان خبر داد.

به گزارش نما، غلامحسین اسماعیلی، روز سه شنبه در نشست خبری به آخرین اقدامات قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: با راه اندازی سامانه نوبت دهی بسیاری از شمکلات و تجمعات مردمی در دفاتر قضایی حل شده است.

وی در ادامه به مبارزه با فساد اقتصادی اشاره کرد و گفت: مبارزه با فساداقتصادی و مفسیدن اقتصادی را با رعایت دو اولویت مهم برخورد با مفاسد کلان و دانه درشت ها و تلاش در جهت بازگشت سرمایه های متعلق به دولت، بیت المال و مردم به صاحبان اصلی این سرمایه ها است. با تمام توان و این دو اولویت مبارزه با فساد را ادامه خواهیم داد.

اسماعیلی افزود: در شعبه اول یک پرونده اخلال در حال رسیدگی است و در شعبه دوم هم در همین ساعت یک پرونده ارزی مهم در حال دادرسی است. پرونده طبری هم در همین زمان و همین ساعت در حال رسیدگی است. اینها گواه رسیدگی های قوه قضائیه و مبارزه با فساد است.

وی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده مهدی جهانگیری، گفت: دادگاه برگزار شد و به اتمام رسیده است. حکم دادگاه در ارتباط با ایشان صادر شده و محکومیت‌هایی حاصل کرده است. چون از پرونده‌های شعب ویژه مفاسد اقتصادی نیست بعد از صدور حکم قطعی رأی اعلام می‌شود.

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه گفت: هفته آینده آخرین جلسات رسیدگی به پرونده پتروشیمی برگزار می شود و این ها جلوه ای از اراده قوه قضائیه در برخورد با مفاسد است و مردم اطمینان داشته باشند که قوه قضاییه با مفاسد بدون تعارف برخورد می کند.

وی در خصوص بازگشت ارزهای صادراتی، اظهار کرد: اولا تاکید می کنم به همه کسانی که در حوزه اقتصادی فعالیت دارند در مهلت باقی مانده نسبت به رفع تعهدات ارزی و صادرکنندگان نسبت به بازگرداندن ارز ناشی از صادرات به کشور اقدام کنند و از اینکه تعلل آنها سبب سود قوه قضائیه به سراغ آنها برود، بپرهیزند. اگر به تعهدات خود عمل نکردند، مطمئن باشند با تمهید مقدماتی که انجام شده در دادسرا و با تشکیل کارگروه های مشترک، هماهنگی لازم انجام شده است. اگر به تعهدات خود عمل نکنند شدیدا تحت تعقیب قضائی قرار خواهند گرفت.
منبع: مهر

۱۳۹۹/۴/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...