نسخه چاپی

«حاج قاسم»؛ با درس خواندن، انتقام‌تان را می‌گیرم

عکس خبري - «حاج قاسم»؛ با درس خواندن، انتقام‌تان را مي‌گيرم

دانش‌آموزان سراسر كشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند كه گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در كتاب «منم یك حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

به گزارش نما، کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال ۹۸ طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، ۱۴۲ دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم زهرا عباسی دانش‌آموز دوره متوسطه دوم از استان اردبیل خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

« سلام سردار دل‌ها. چقدر دلم برات تنگ‌شده است. چند روزی است که رفته‌ای اما برای من انگار چند سال است. وقتی شنیدیم جنایتکاران آمریکایی شما را به شهادت رساندند اصلاً باورم نمی‌شد و بسیار گریه کردم.

سردار عزیز شما برای من یک پدر بودید. پدری که از فرزندانش محافظت می‌کرد. خنده‌هایتان از جلوی چشمانم نمی‌رود. لبخند شیرینی که به بچه‌های شهید می‌زدید کاش آن لحظه کنارتان بودم تا خودم را سپر شما می‌کردم. من هنوز هم در بهت هستم و ذهنم این واقعه را هضم نکرده است. شما قهرمان ما هستید، قهرمانی که یک‌تنه مقابل داعش و تروریست‌ها ایستاد و نگذاشت دست متجاوزین به خاک کشور عزیزمان و حرم اهل‌بیت برسد.

اگر شما نبودید الآن ما در آسایش نبودیم. شما در گرما و سرما و شب و روز جنگیدید تا ما راحت و آسوده بخوابیم.

سردار عزیزم از اینجا از یک نقطه دور برایتان نامه می‌نویسم. می‌دانم که می‌خوانید اکنون‌که این نامه را می‌نویسم چشمانم گریان هست و دلم خون. شما افتخار و غرور ما هستید هیچ‌وقت نمی‌گذاریم خونتان پایمال شود. پدر مهربانم من به شما قول می‌دهم درسم را بخوانم و در آینده به کشورمان خدمت کنم. من تلاش می‌کنم مثل شما از کشورم دفاع کنم. من با درس خواندن انتقامتان را می‌گیرم و نمی‌گذارم دشمن به اهدافش برسد.

سردار عزیزم قول می‌دهم مثل شما پشتیبان رهبرم باشم و سرباز کوچکی برای ایشان باشم. سردار عزیزم در نبودنتان ویرانی در دلم حاکم است. نمی‌دانم این غم را چگونه تحمل‌کنم. همه ما قدر شما را می‌دانیم و تاآخرین‌نفس راهتان را ادامه می‌دهیم و نمی‌گذاریم کسی به این کشور نگاه چپ کند.»

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» اردیبهشت ماه ۹۹ در مراسمی با حضور حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد. این کتاب به همت سازمان دانش‌آموزی کشور و با مشارکت سازمان‌های دانش‌آموزی سراسر کشور گردآوری و به چاپ رسیده است. «کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مبتنی بر ۵ بخش از مجموعه پیام‌ها، متن وصیت نامه، منتخب دلنوشته‌های دانش‌آموزی، بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شخص حاج قاسم سلیمانی و بخش تصاویر است.

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است.

*پانا

۱۳۹۹/۴/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...