نسخه چاپی

دستمزد2 میلیارد تومانی مدیر اخراجیBBC

شبكه بی‌بی‌سی برای 54 روز فعالیت مدیركل اخراجی خود، مجبور به پرداخت مبلغ 450 هزار پوند (حدود دو میلیارد و 400 میلیون تومان) شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، مقامات تصمیم‌گیرنده‌ در «بی‌بی‌سی» برای اخراج «جورج انتویستل» از سمت مدیرکل این شبکه پس از 54 روز فعالیت کاری،‌ مبلغ 450 هزار پوند دستمزد در نظر گرفته‌اند.

در حالی که فشار اقتصادی در انگلیس و بحران اشتغالزایی در این کشور به بالاترین میزان طی سال‌های اخیر رسیده است، مسئولین شبکه دولتی «بی‌بی‌سی» از پرداخت مبلغ هنگفت 450 هزار پوند دستمزد به مدیرکل اخراجی این شبکه دفاع کرده‌اند.

این مبلغ دو برابر رقمی است که «جورج انتویستل» طبق قرار می‌بایست دریافت می‌کرد که گفته می‌شود برای تسهیل در پروسه اخراج و سرعت بخشیدن به جریان انتخاب جایگزین، این مبلغ افزایش 100 درصدی داشته است.

«آنتونی فرای»، عضو هیات‌مدیره شبکه بی‌بی‌سی در این‌باره به اعضای مجلس عوام گفت، مدیرکل سابق این شبکه شرط موافقت با کناره‌گیری از سمت خود را دریافت کل دستمزد یک سال اعلام کرده، درحالیکه وی تنها 54 روز به‌عنوان مدیرکل بی‌بی‌سی فعالیت داشته است.

وی افزود: هیات امنای بی‌بی‌سی مردد است که این جریان را همین‌جا پایان دهد و یا از طریق قضایی آن را دنبال کند که به گفته‌ وکلا، احتمال می‌رود دادگاه ما را به پرداخت مبلغی دیگر معادل 80 هزار پوند به «انتویستل» ملزم کند.

«جورج انتویستل» که مدت 23 سال سابقه فعالیت در رده‌های مختلف شبکه بی‌بی‌سی را داشت، کمتر از دو ماه پس از انتخاب به عنوان مدیرکل بی‌بی‌سی، هفته گذشته به علت افزایش انتقادات از عملکرد این شبکه و همچنین بروز جنجال‌های خبری و برخی افشاگری‌ها مجبور شد از سمت خود استعفا کند.

پس از او، «تونی هال»، مدیر اجرایی خانه اپرای انگلیس به عنوان مدیرکل شبکه بی‌بی‌سی معرفی شد. وی از سال 1996 تا 2011 رییس بخش اخبار و امور جاری بی‌بی‌سی بود.

۱۳۹۱/۹/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...