نسخه چاپی

هشدار لاریجانی به اردوغان

عضو هیئت پارلمانی ایران در سفر اخیر منطقه‌‌ای با بیان اینكه ایران بعد از پیروزی غزه با سفر به سوریه، لبنان و تركیه مانور قدرت داد، گفت: آقای لاریجانی در دیدار با اردوغان به وی درباره سامانه پاتریوت و حمایت از معارضان در سوریه هشدار داده است.


عضو هیئت پارلمانی ایران در سفر اخیر منطقه‌‌ای با بیان اینکه ایران بعد از پیروزی غزه با سفر به سوریه، لبنان و ترکیه مانور قدرت داد، گفت: آقای لاریجانی در دیدار با اردوغان به وی درباره سامانه پاتریوت و حمایت از معارضان در سوریه هشدار داده است.

منصور حقیقت‌پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و از همراهان علی لاریجانی در سفر منطقه‌ای به سوریه، لبنان و ترکیه در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره سفر منطقه‌ای رئیس‌ مجلس، گفت: هئیت پارلمانی ایران در مقطع بسیار حساس برای مانور قدرت در منطقه به سوریه، لبنان و ترکیه سفر کرد.

وی افزود: بعد از پیروزی افتخارآمیز مردم غزه بر رژیم صهیونیستی، لازم بود ابعاد پیروزی مردم غزه بر صهیونیست‌ها تبیین شود چرا که پیروزی مردم غزه بر رژیم صهیونیستی بر دکترین نظامی اسرائیل تاثیر شگرفی خواهد گذاشت.

حقیقت‌پور در واکنش به ادعای رسانه‌های بیگانه مبنی اینکه لاریجانی در سفر به منطقه حامل پیام مقامات عالی‌رتبه ایران بوده است، تصریح کرد: به طور معمول هر مقام ایرانی که قصد سفر دیپلماتیک داشته باشد قبل از سفر با مقام معظم رهبری دیدار می‌کند اما آقای لاریجانی در سفر منطقه‌ای خود حامل پیام خاصی از سوی مقامات عالی رتبه نبودند.

حقیقت‌پور با اشاره به دیدار خصوصی لاریجانی و اردوغان گفت: آقای لاریجانی در دیدار با مقامات ترک، قصد داشت به آنها بفهماند که ترکیه در موضوع سوریه اشتباه می‌کنند و ایران آمادگی دارد ترکیه را از این مشکل خارج کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه کردها و علوی‌های ترکیه موضع مقامات ترک در قبال سوریه را بر نمی‌تابند، تصریح کرد: ایران آمادگی دارد با همکاری ترکیه مشکل سوریه را حل و فصل کند.

وی تاکید کرد: گرچه دیدار آقای لاریجانی با آقای اردوغان خصوصی بود، اما قطعا آقای لاریجانی درباره سامانه موشکی پاتریوت و حمایت از معارضان سوری به نخست وزیر ترکیه تذکر جدی داده است.

حقیقت‌پور گفت: آقای لاریجانی در دیدار خصوصی با آقای اردوغان از وی خواسته است تا برای رسیدن به یک نظر و تحلیل مشترک نشستی با حضور مقامات ترک و سوریه در ایران برگزار شود که آقای اردوغان پیشنهاد آقای لاریجانی را پذیرفته است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به دیدار خصوصی لاریجانی با بشار اسد، تصریح کرد: آقای اسد تاکید کرده که مخالفان او باید حرفشان را از پشت تریبون بزنند نه از لوله تانک.

به گفته حقیقت‌پور، بشار اسد تصریح کرد که اقدام تروریست‌ها در کشتار مردم و سلب امنیت در سوریه را قاطعانه پاسخ خواهد داد.

۱۳۹۱/۹/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...