نسخه چاپی

شیخ‌الازهر: عاشورا به ایران نروید!

این دستور شیخ الازهر پس از آن صورت گرفت كه دفتر حفظ منافع ایران اقدامات لازم از جمله تهیه بلیط و ویزا برای این تعداد از علمای الازهر را انجام داده بود اما آنها پس از دستور شیخ الازهر از دفتر حفظ منافع ایران عذرخواهی كردند.


به گزارش "نما" فارس به نقل از پایگاه خبری الوفد نوشت: در حالی که تعدادی از علمای الازهر برای سفر به ایران برای آشنایی با مراسم عاشورا آماده می‌شدند، احمد الطیب شیخ الازهر در دستوری از سفر آنها به ایران در ایام عاشورا ممانعت به عمل آورد.

پس از آنکه در سال گذشته تعدادی از علما و اندیشمندان مصری از دانشگاه‌های این کشور و به‌ویژه الازهر با سفر به ایران در ایام تاسوعا و عاشورا از چگونگی برگزاری این مراسم آشنا شدند، سال جاری، احمد الطیب شیخ الازهر سفر علمای الازهر را به ایران ممنوع کرد.

بنابر این گزارش، این دستور شیخ الازهر پس از آن صورت گرفت که دفتر حفظ منافع ایران اقدامات لازم از جمله تهیه بلیط و ویزا برای این تعداد از علمای الازهر را انجام داده بود اما آنها پس از دستور شیخ الازهر از دفتر حفظ منافع ایران عذرخواهی کردند.

دکتر فرید حماده معاون رئیس دانشگاه الازهر، دکتر علوى امین استاد دانشگاه الازهر و محمود شعیب، دبیرکل دانشگاه الازهراز جمله افرادی بودند که پس از دستور مستقیم احمد الطیب به دکتر اسامه العبد رئیس دانشگاه الازهر از سفر به تهران انصراف داده‌اند.

۱۳۹۱/۹/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...