نسخه چاپی

نظر توكلی درمورد لغو سوال از رئیس جمهور

احمد توكلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب كه افرادی می‌گفتند رهبری پیش از سخنرانی خود با سوال از رئیس‌جمهور مخالفت می‌كردند، حرفشان صحیح نیست و در واقع این موضوع اجتهاد در برابر نص است، گفت: رهبری خودشان از كار نمایندگان تجلیل كردند.

احمد توکلي نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اين مطلب که افرادي مي‌گفتند رهبري پيش از سخنراني خود با سوال از رئيس‌جمهور مخالفت مي‌كردند، حرفشان صحيح نيست و در واقع اين موضوع اجتهاد در برابر نص است، گفت: رهبري خودشان از کار نمايندگان تجليل کردند. وقتي يک نماينده احساس وظيفه مي‌كند که رئيس‌جمهور را از کارهايي که فکر مي‌كند درست نيست به وسيله سوال کردن به مسير قانوني راهنمايي کند و دليل بياورد که بر خلاف منافع ملي، ايشان فعاليت مي‌كند، در اين راه يقين کرده است و به طور مسلم اين کار را بايد انجام بدهد.

وي در ارتباط با اين موضوع که برخي از نمايندگان اعتقاد داشتند که رهبري با سوال از رئيس‌جمهور از ابتدا مخالف هستند و امروز با فرمان رهبري اين تعبير را دارند که کارشان درست بوده و نبايد از اول اين مسئله مطرح مي‌شد، گفت: من اتفاقا معتقدم که آنهايي که در آن زمان مي‌گفتند که نبايد از رئيس‌جمهور نبايستي سوال شود، کار و حرفشان اشتباه بود. اين يک استنباط شخصي بود و استنباط شخصي نيز تنها براي خود فرد حجت است.

۱۳۹۱/۹/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...