نسخه چاپی

۱۲ هزار مددجوی امداد مستمری‌بگیر تامین اجتماعی شدند

عکس خبري -?? هزار مددجوي امداد مستمري‌بگير تامين اجتماعي شدند

مدیركل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان كمیته امداد: ۱۲ هزار مددجوی امداد با پرداخت حق بیمه از سوی این نهاد، مستمری‌بگیر تامین اجتماعی شده‌اند،

به گزارش نمابه نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، فریدون قربانی گفت: بیمه اجتماعی از محوری‌ترین موضوع‌ها در فرآیند توانمندسازی مددجویان است که در قوانین بالادستی کمیته امداد بر تقویت و توسعه آن تاکید شده است.
مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد با بیان اینکه کمیته امداد از سال ۸۴ طی تفاهم‌نامه‌ای با سازمان تامین اجتماعی، پرداخت حق بیمه اجتماعی را برای مجریان طرح‌های اشتغال تقبل کرده است، گفت: از سال ۸۹ زنان سرپرست خانوار شهری هم تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند و حدود ۲۴۰ هزار از زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال از خدمات بیمه اجتماعی برخوردار شدند.
آقای قربانی افزود: همچنین تا پایان سال ۹۰ حدود ۱۴۰ هزار خانوار از زنان سرپرست خانوار روستایی هم بیمه شدند و حق بیمه آن‌ها توسط کمیته امداد پرداخت می‌شد.
مدیرکل بهداشت و بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه‌ها در میان مددجویان کمیته امداد در حال افزایش است، گفت: امروز برخی مددجویان به مرز بازنشستگی رسیده‌اند و این بازنشستگی بر مبنای سن یا تکمیل ۱۰ سال سابقه بیمه است.
قربانی با تاکید بر اینکه بیمه‌شدگان کمیته امداد از تمام ظرفیت‌های تامین اجتماعی ناشی از فوت، بازنشستگی و از کارافتادگی برخوردار می‌شوند، اظهار کرد: تاکنون حدود ۱۲ هزار نفر از بیمه‌شدگان کمیته امداد به دلایل مختلف از جمله از کار افتادگی یا بازنشستگی، به چرخه مستمری‌بگیران تامین اجتماعی وارد شده‌اند.
مدیرکل بهداشت و بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد تصریح کرد: یکی از برنامه‌های بالادستی امداد، توسعه ضریب نفوذ بیمه‌ها در بین مددجویان به عنوان یک فرهنگ است و اینکه بتوانیم تعداد خانوار بیمه شده را به یک میلیون خانوار برسانیم.

۱۳۹۹/۴/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...