نسخه چاپی

ادامه بارش‌های مونسون در سیستان و بلوچستان/ ۵۵ میلیمتر باران در نیكشهر سیل به راه انداخت

عکس خبري -ادامه بارش‌هاي مونسون در سيستان و بلوچستان/ ?? ميليمتر باران در نيکشهر سيل به راه انداخت

مدیركل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه‌روز گذشته بارش‌های مونسون در سیستان و بلوچستان ادامه داشت به طوری كه از ایستگاه «هیچان» نیكشهر ۵۵ میلیمتر باران گزارش شد.

به گزارش نما،محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: همانطور که انتظار می‌رفت با ادامه وزش بادهای مرطوب مونسون در سیستان و بلوچستان و تزریق رطوبت مناسب، بارش مونسون در نیمه جنوبی استان ادامه یافت و در 24 ساعت گذشته از هفت ایستگاه بارانسنجی استان بارندگی گزارش شد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی بیشترین بارش‌ها تا صبح امروز به ترتیب مربوط به ایستگاه‌های «هیچان» نیکشهر با 55، «مهبان» نیکشهر 46 و «هیرک» قصرقند 15 میلیمتر بوده است. بارش‌های همرفتی این موقع از سال به شدت پراکنده و نامنظم است به طوریکه بعضاً در زمان و محدوده های کوتاه رخ می هد و منجر به جریان یافتن رودخانه های فصلی و آبگرفتگی معابر می‌شود.

وی گفت: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی همچنان شنبه شرایط برای بارش های مونسونی در ارتفاعات جنوب و جنوب شرق استان فراهم است. با توجه به ویژگی سامانه های همرفتی انتظار وقوع تندباد لحظه ای، صاعقه و بارش تگرگ به ویژه در ارتفاعات وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی سیستان وبلوچستان خاطرنشان کرد: در این مدت آبگرفتگی معابر، سیلاب ناگهانی و طغیان موقتی رودخانه‌های فصلی، پیش‌بینی می‌شود. بنابراین توصیه می شود مردم در مناطق ذکر شده از رفتن به ارتفاعات، توقف و تردد در بستر و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.

۱۳۹۹/۴/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...