نسخه چاپی

قیمت طلا برای ششمین هفته متوالی افزایش یافت

عکس خبري -قيمت طلا براي ششمين هفته متوالي افزايش يافت

به دنبال جهش بی سابقه موارد ابتلا به ویروس كرونا در آمریكا كه سبب نگرانی از توقف روند ترمیم اقتصاد این كشور گشته است و در حالی كه كاهش ارزش دلار موجب افزایش اشتها برای خرید طلا شده، قیمت فلز زرد روز جمعه شاهد جهش بود و ششمین رشد هفتگی متوالی خود را به ثبت رساند.

به گزارش نما، به دنبال جهش بی سابقه موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا که سبب نگرانی از توقف روند ترمیم اقتصاد این کشور گشته است و در حالی که کاهش ارزش دلار موجب افزایش اشتها برای خرید طلا شده، قیمت فلز زرد روز جمعه شاهد جهش بود و ششمین رشد هفتگی متوالی خود را به ثبت رساند.

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۱۳ دلار و ۲۶ سنت معادل ۰.۷۴ درصد افزایش به ۱۸۱۰ دلار و ۴۲ سنت رسید. در این هفته قیمت طلا ۰.۶ درصد رشد داشت. همچنین در معاملات آتی بازار برای تحویل در ماه آگوست قیمت هر اونس طلا دیروز با ۹ دلار و ۷۰ سنت معادل ۰.۵۴ درصد رشد به ۱۸۱۰ دلار رسید.

سونی کوماری استراتژیست بازار کالاهای خام در موسسه بانکی ای ان زد اظهار داشت: «نرخ بهره منفی، افزایش ترازنامه بانک های مرکزی جهان، افت ارزش دلار آمریکا و افزایش ادامه دار تعداد مبتلایان به کرونا سبب بالا رفتن اشتهای سرمایه گذاران برای حضور در بازار فلز زرد گردیده است... در روزهای اخیر نیز بالا گرفتن تنش ها بین آمریکا و چین عامل دیگری بوده که به رشد قیمت طلا دامن زده است.»

یک مقام آگاه در دولت آمریکا گفته کاخ سفید در حال بررسی ممنوع ساختن سفر تمام اعضای حزب کمونیست چین و خانواده های آنها به خاک آمریکاست. حزب کمونیست چین بیش از ۹۲ میلیون عضو دارد.

ارزش دلار آمریکا در برابر سایر ارزهای معتبر جهانی روز جمعه ۰.۴ درصد کاهش یافت.

افزایش قابل توجه تعداد بسته های محرک اقتصادی ارائه شده از سوی بانک های مرکزی جهان که هدف آنها حمایت از اقتصادهای ملی در برابر بحران کروناست به جهش ۱۹.۳ درصدی قیمت فلز زرد در سال جاری میلادی کمک کرده است.
بازار

۱۳۹۹/۴/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...