نسخه چاپی

لاله افتخاری در گفتگو با نما:

قوانین خاك خورده/ نظارت ضعیف موجب عدم اجرای قوانین موجود شده است

عکس خبري -قوانين خاک خورده/ نظارت ضعيف موجب عدم اجراي قوانين موچود شده است

عضو شورای مركزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: ما قوانین خوب كم نداریم، ولی ناظر و مجری خوب كم داریم. تاكنون قوانین در اجرا و نظارت دچار ضعف شده‌اند.

لاله افتخاری، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در باره نقش نظارتی مجلس در حل مشکلات مردم به خبرنگار نما گفت: ما قوانین خوب کم نداریم، ولی ناظر و مجری خوب کم داریم. تاکنون قوانین در اجرا و نظارت دچار ضعف شده‌اند.
وی افزود: بعضی دولت‌ها به‌جای اجرای قوانین چهار سالشان را صرف این موضوع کردند که بگویند ساختار فعلی کارکردی ندارد. در حالی که می‌توانستند با همان ظرفیتشان کارشان را انجام بدهند.
این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در باره علت اینکه چرا بعضی دولت‌ها به عدم کارکرد ساختار فعلی می‌پرداختند گفت: علت این است که دولت‌ها فردی ایده‌پرداز را به عنوان مجری می‌آوردند. چون فرد را در جای خودش قرار نداده بودند هم فرد ضایع شد و هم جایگاه.
وی مطرح کرد: مثلاً علت اینکه وضعیت جوانان متولی ندارد این است که دولت‌ها به‌جای اجرای قوانین به دنبال تغییر ساختار بوده‌اند. اصلاً قوانین را اجرا نکردند که دریابند ساختار مشکل دارد یا اشکال از عملکرد آنهاست.
افتخاری به مثال دیگری اشاره کرد و گفت: پشت ادغام شدن وزارت صمت حکمتی بوده، ولی دولت به دنبال تفکیک آن است. در صورتی که در خیلی از کشورها وزارتخانه‌های مرتبط یکی هستند.
وی بر کوچک کردن دولت و به هم پیوستن جزایر پراکنده موجود در دولت تأکید و اظهار کرد: پراکنده بودن نهادهای دولتی در کشور ما گاهی موجب موازی‌کاری و گاهی باعث همپوشانی اقدامات و در مواردی موجب خنثی شدن عملکرد همدیگر می‌شود. عدم آگاهی از جزئیات زیرمجموعه‌های نهادها و سازمان‌های دولتی از یکدیگر و عملکردشان از آسیب‌های این پراکندگی‌هاست.
این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: به هم پیوستگی نهادهای پراکنده دولتی مثلاً در وزارت صمت موجب تجمیع نیروها برای رونق و جهش تولید و پا گرفتن صنایع مختلف می‌شود. چنانچه وزیر مربوطه کارآمد باشد به‌خوبی می‌تواند مدیریت کند تا وضعیت طوری نشود که یک قسمت در پی رونق تولید و قسمت دیگری در پی افزایش واردات باشد.
وی با ابراز تأسف از اینکه مسئولین ما به‌جای اجرای قوانین به دنبال این هستند که لباس را به اندازه تنشان کنند، در حالی که فردی باید در جایگاهی قرار بگیرد که لباس مناسب او باشد، گفت: مشکلات موجود در کشور در این‌گونه مباحث است که به دنبال این هستند که جایگاه را به نفع فرد تغییر دهند، در صورتی که باید فرد مناسب جایگاه انتخاب شود. یا اگر فردی نسبتاً مناسب جایگاه است باید خودش را با جایگاهی که در آن قرار گرفته است وفق بدهد. بنا نیست برعکس صورت بگیرد.
افتخاری در خصوص نقش نظارتی مجلس گفت: مجلس باید درست نظارت کند. شوراهایی وجود دارند که نمایندگان مجلس در آنها عضو ناظر هستند. اینها باید به‌خوبی عمل کنند. ارتباط مستحکم نمایندگان مجلس با بدنه جامعه و لمس مشکلات مردم و مردمی رفتار کردن نمایندگان مجلس و بودن در بین مردم و اطلاع از خواسته‌های واقعی مردم می‌تواند در حل مشکلات آنها توسط مجلس و نظارت واقعی‌تر، جدی‌تر و دقیق‌تر مجلس بسیار مؤثر باشد.

۱۳۹۹/۴/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...