نسخه چاپی

نباید از جانب دولت به برخی هنرمندان رانت داده شود

نایب رییس كمیسیون فرهنگی مجلس هشتم با بیان اینكه نباید رانتی از جانب دولت به برخی افراد برای ساخت آثار هنری‌شان داده شود، عنوان كرد: باید جانب انصاف و عدالت در حمایت از هنرمندان رعایت شود.

به گزارش نما، احمد رضا دستغیب در گفت‌وگو با خانه ملت گفت: نهادهای فعال در حوزه ساخت آثار نمایشی، تعاریف و ضوابط مشخصی دارند؛ همچنانکه ضابطه تخصیص بودجه و در اولویت تولید قرار گرفتن سریال‌ها و تله‌فیلم‌ها بر اساس ارزشیابی (الف) و (ب) و (جیم) مشخص می‌شود و اگر مواردی مبنی بر ارتباط خارج از ضوابط دیده شود، می‌توان به شورای نظارت بر صداوسیما مراجعه و اعلام شکایت کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اگر مواردی باشد، باید به مجلس گزارش داده شود و قطعا نمایندگان، نظارت و توصیه‌های لازم را در این زمینه خواهند داشت.

دستغیب افزود: اینکه برخی از افراد شاخص شده‌اند و سالانه شاهد تولید دو یا سه سریال از سوی آنها هستیم، شاید به این دلیل است که خروجی کار آنها مثبت و قابل قبول بوده و باعث شده بتوانند حجم بیشتری از کار را برعهده بگیرند؛ همچنانکه برخی پزشکان و جراحان تعداد بیشتری عمل جراحی را انجام می‌دهند زیرا خبره‌تر هستند و مراجعه مردم به آنها بیشتر است.

رییس فراکسیون جوانان مجلس با بیان اینکه "نباید تبعیضی بین هنرمندان در سفارش اثر به آنها وجود داشته باشد" تصریح کرد: اگر این امکان فراهم است که دیگران نیز با ارائه اثر و دریافت حمایت، تولید مطلوب و درخوری داشته باشند، باید جانب انصاف و عدالت در حمایت از هنرمندان رعایت شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه نباید رانتی از جانب دولت به برخی افراد داده شود، ادامه داد: باید ضوابطی تعریف شود و به اشخاص بر اساس آن استانداردها و چارچوب، کار تحویل داده شود تا این شائبه به وجود نیاید که دولت به برخی افراد رانت می‌دهد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس یادآور شد: اگر ضوابط تعریف شود، ایرادی ندارد یک نفر که قابلیت‌های بیشتری دارد، حجم بیشتری از کار را تحویل بگیرد ولی با این حال باید یک سقف در نظر گرفته شود همچنانکه در نظام مهندسی نیز چنین تعریفی وجود دارد.

دستغیب با اشاره به اینکه حوزه فرهنگ مهندسی نمی‌شود، تصریح کرد: در نظام مهندسی، یک سقف مشخص برای مهندس ناظر یا مجری پیش بینی شده و فرد نمی‌تواند بیشتر از حد مجاز، پروژه قبول کند؛ البته گاهی قانون اجرا نمی‌شود و ممکن است مهندسینی در کشور باشند که نتوانند از اجرا و نظارتشان استفاده کنند و یا برخی دیگر، چند پروژه در اختیار دارند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم عنوان کرد: اگر حوزه فرهنگ را مهندسی کنیم، چنین مشکلی پیش نمی‌آید و در آن حالت، با فرض اینکه فیلمنامه‌های با کیفیتی ارائه شود، نباید یک نفر پررنگ‌تر شود و شرایط ساخت آثارش در اولویت قرار بگیرد./

۱۳۹۱/۹/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...