نسخه چاپی

اوج ابتذال در سریال تلویزیونی راستش را بگو

ایجاد جذابیت، سوق دادن مردم به تماشای برنامه های رسانه ملی و پیروزی در جذب مخاطب بر شبكه های ماهواره ای، از استدلال هایی است كه در توجیه گرایش به تجمل گرایی به كار برده می شود

به گزارش نما به نقل از شریان نیوز، اگر چه بحث تحمل گرایی و حجاب در فیلم های و سریال ها تلویزیونی در گذشته بارها تذکر داده شده است ، اما متاسفانه معضل بحث حجاب و حجاب با آرایش فراوان بازیگران پابرجاست و هنوز در اکثریت آثار به میزان کم یا زیاد ، گرایش جذابیت کاذب از طریق ... دیده می شود.

همه گان می دانند ، فیلم ها و سریال ها نقش موثری در تکثیر و تحکیم فرهنگ و ارزش ها در جامعه دارد . سرگرم کننده بودن، جذابيت، قابليت طرح مسائل سياسي و فکري به شکلي غيرمستقيم، اثرگذاري بر ضمير ناخودآگاه انسان ها و توان مخاطب قرار دادن انبوه تماشاگران، از ظرفيت هاي فیلم های سینمایی و سریال ها است.

همان طور که بيان شد، درام هاي تلويزيوني به طور مستقيم بر روان و ضمير ناخودآگاه انسان ها تأثير مي گذارند. اين تأثيرگذاري بر افراد با سن و سال پايين شديدتر است.

اما در این میان برخی جزئيات بديهي دين و اخلاق فراموش شده که نمونه ای از آن سریال راست را بگو است .

این سریال قصد دارد حجاب برتر و زن محجبه را به جامعه ارائه دهد اما حجاب با هفت قلم ارایش، حجاب نمی شود و بدتر ترویج چادر با ارایشی غلیظ در جامعه می شود.

روابط همين خانم‌هاي محجبه با پسران و مردان نامحرم همراه با صميميت و بگو بخند و پشت چشم نازک کردن است و در سریال با اشوه های فراوانی است.حجاب قرار بوده پوشش برای زن باشد و جلوه زیبایی ها را جلوی نامحرم بگیرید و چادر برای این بوده که ظرافت و حجاب زن بانوان را بگیرد نه اینکه ....

اما متاسفانه فرهنگ کشورمان را باید دست چند تا تهیه کننده و کارگردان بسپاریم و آنها هم برداشت شخصی خودشان را از اخلاق با استفاده رسانه به مردم تزریق کنند، یعنی مردم باید با دیدن فیلم یا سریال، آداب معاشرت و سبک زندگی‌ای که ایشان تشخیص داده‌اند درست است با سبک زندگی اجتماعی خود جایگزین‌ کنند.

مقام معظم رهبری در ديدار جمعی از دانشجويان فرمودند: در کنار علم، فرهنگ و تزکیه و اخلاق و معنویت هم لازم است، در این هیچ شبهه نکنید. حرکتهایى (را) که (برخى) انجام مى‏دهند براى این‏که محیط دانشگاه و دانشجو را محیط بى‏‌دینى و بى‏‌معنویتى کنند، به نظر من گرچه یک مقدارش از روى غفلت است، اما یک مقدارش هم حساب‏شده است. در این قضیه خیلى‏‌ها مقصرند. ۸۳.۸.۱۰

در فیلم راستش را بگو دنیای کاذب دانشجويي را مشاهده می‌کنیم که فضای درس و بحث علمی را کنار گذاشته و در فضای قه قه‌های مستانه جوانی دختر و پسر دانشجو بر سر مسائل هیچ غوطه‌ور است و غافل از آن‌که عملکرد رسانه‌ها نقش بنیادی در ایجاد انگیزه برای جوان و فرهنگ‌سازی و الگو دهی در محیط دانشگاه در بین قشر دانشجو و دانش‌آموز را دارد.

آداب و سخنان و کلمات حرکات های (اشوه) بی ربط بین دختر ها وپسرها قابل تحمل نیست ، رفتاری که از یکی و پسر دانجوی ایرانی در این سریانل به نمایش داده می شود آیا واقعا فرهنگ غربی نیست ! ؟ ایا برخی از قسمت های این سریال را الگو گرفته شده از فیلم های غربی نیست ؟ آیا این نوع رفتار‌ها به عنوان یه الگو در آینده مورد استفاده قرار نخواهد گرفت؟

"راستش را بگو" الگویی کاذب از محیط دانشگاه را به نمایش می‌کشد که البته نباید انتظار داشته باشیم بر جامعه تاثیر نگذارد. چرا که ظرفیت‌های افراد جامعه با هم متفاوت بوده، ضمن این‌که تاثير فرهنگي محیط دانشگاه در تغييرات زندگي اجتماعي مردم بسیار مؤثر است.

دانشجوی مسلمان اعم از دختر و یا پسر احساس و عواطف خود را کنترل می کنند تا از احساسات سو استفاده نشود که متاسفانه همچین چیزی را به هیچ عنوان در این سریال نمی بینیم ، حال خودتان قضاوت کنید ؟

۱۳۹۱/۹/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...