نسخه چاپی

همه اسنادی كه BBC علیه «حسین شریعتمداری» رو كرد!

عکس خبري -همه اسنادي که BBC عليه «حسين شريعتمداري» رو کرد!

این ادعا از آنجا دروغ است كه مقاله «براندازی در سكوت» اساسا پس از انتشار اعترافات این فعال اپوزیسیون به چاپ رسیده است.

به گزارش نما به نقل ازصراط نیوز ، شبکه تلویزیونی «بی. بی. سی» فارسی با پخش مستندی یک ساعته به کارگردانی «مازیار بهاری» از محکومان دادگاه فتنه 1388 به بررسی نقش «روزنامه کیهان» در اعتراف گیری از روشنفکران و اصلاح طلبان پرداخت.
در این مستند مازیار بهاری با «رامین جهانبگلو» جاسوس سیا و عامل کودتای مخملی، «علی افشاری» دبیر دفتر تحکیم وحدت در دوران اصلاحات، «فرج سرکوهی» جاسوس فراری مقیم آلمان، «مهرانگیز کار» جاسوس فراری و همسر سیامک پورزند درباره پرونده های قضایی و اعترافاتشان مصاحبهکرده است و شامل بررسی 5 پرونده مهم قضایی از دهه 70 تاکنون می شود. این افراد، متهمان پرونده جاسوسی و ارتباط با بیگانگان بودند که همه علیه خود و دیگر عوامل سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در ایران اعترافات مفصل و مستندی را در مطبوعات و صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران داشته اند.
«فرج سرکوهی» که سال 1375 به جرم جاسوسی بازداشت شد و اکنون در بی.بی.سی می نویسد در این مستند به دروغ ادعا می کند که روابط خصوصی اش با همسرش «شنود» شده است، در حالی که در خاطراتی که شخص سرکوهی درباره سال 1375 و 1376 نوشته است، میگوید همسرش در خارج از کشور به سر می برد و اصلا در ایران حضور نداشته است تا تجسسی در روابطشان صورت گیرد!
«علی افشاری» از فعالان جناح های اپوزیسیون برانداز نیز در مستند بی. بی. سی ادعا می کند که در زندان مقاله ای از «مرتضی قمری وقا» در روزنامه «کیهان» را به او داده اند تا براساس آن متن اعترافاتش را تنظیم کند. ادعای افشاری از آنجا دروغ است که مقاله «براندازی در سکوت» اساسا پس از انتشار اعترافات این فعال اپوزیسیون به چاپ رسیده است.
«رامین جهانبگلو» که یکی از جاسوسان برجسته در پروژه «براندازی نرم» و «کودتای مخملی» به حساب می آید در مستند «اعترافات اجباری» می گوید: «من قربانی روزنامه کیهان شدم.» این فیلسوف سازمان سیا مانند «فرج سرکوهی» معتقد است ضربه ای که «حسین شریعتمداری» در روزنامه کیهان به جریان های غیرمذهبی زد، غیرقابل جبران است. جهانبگلو به بی. بی. سی می گوید «پیام فضلی نژاد» از بازجویان وی در زندان اوین بوده است که همان زمان نیز از نویسندگان روزنامه کیهان بود. فضلی نژاد پس از بازداشت جهانبگلو کتاب «شوالیه های ناتوی فرهنگی» را درباره استراتژی کودتای مخملی در ایران و نقش روشنفکران وابسته ای مانند جهانبگلو را در کیهان به چاپ رساند که به سبب منابع و مستندات خود به چاپ پانزدهم رسیده است.
هدف شبکه «بی. بی. سی» از تولید و نمایش مستند «اعترافات اجباری در ایران» تبلیغ این رویکرد است که اعترافات مهره ها و کارگزاران کودتای مخملی فاقد ارزش است و هیچ پشتوانه ای ندارد، اما کوهی از اسناد به جا مانده از تحقیقات قضایی و نیز اعترافات متهمان نشان میدهد که اقاریر امثال جهانبگلو، افشاری، سرکوهی، پورزند و... تنها محدود به چند جمله در تلویزیون و مطبوعات نیست. بلکه این جاسوسان در ضمن اعترافات خود کدها، مستندات و سرنخ های امنیتی ای را فاش کرده اند که اولا پرده از کار تشکیلاتی و روابط سازمانی آنان برمیدارد و ثانیا، این حجم از اطلاعات مستند با اعترافات دروغ به دست نمی آید.
شبکه تلویزیونی بی. بی. سی در آستانه فضای انتخابات ریاست جمهوری قصد انجام پروژه بی اعتبارسازی اعترافات فعالان جریان فتنه را دارد و مستند «اعترافات اجباری» نیز همین هدف را با تمرکز بر نقش روزنامه کیهان و کتابهای «نیمه پنهان» و متهم کردن چهره ها و نویسندگانی مانند حسین شریعتمداری، پیام فضلی نژاد، رضا سراج و مرتضی قمری وفا به «پرونده سازی» برای روشنفکران دنبال میکند که از نویسندگان شناخته شده در مبارزه با جریان فتنه در حوادث سال 88 هستند. در راس این افراد، حسین شریعتمداری قرار دارد که با تحلیل های سیاسی خود فرمول فتنه سبز را شناخت و زودتر از همه درباره آن در روزنامه کیهان هشدار داد. او سال ها از سوی مخالفانش به ویژه در مقالات افرادی مانند اکبر گنجی و روزنامه های زنجیره ای اصلاحات به «بازجویی» از روشنفکران در زندان ها متهم می شد. حتی مصطفی کواکبیان در مناظره معروف تلویزیونی اش با شریعتمداری در برنامه «دیروز، امروز، فردا» از لفظ «حاج حسین بازجو» استفاده کرد و شریعتمداری گفت «بازجو بودن در نظام متعلق به آقا امام زمان، توفیق خدمتگذاری است، اما متاسفانه من این توفیق و افتخار را نداشته ام.»
همزمان با پخش این مستند، بی بی سی دو برنامه دیگر تلویزیونی خود را به بررسی تبعات و آسیب های اعترافات اجباری اختصاص داد. برنامه های پرگار و شصت دقیقه این موضوع را دنبال کردند و از شریعتمداری و شاگردانش از جمله فضلی نژاد به عنوان بازجویان سیاسی نام بردند.
موج تخریب و دروغ پراکنی بنگاه بی. بی. سی علیه مطبوعات اصولگرا در حالی است که از یک هفته گذشته سایت های وابسته به حلقه انحرافی دولت نیز با انتشار مقالاتی زنجیره ای سعی در متهم نمودن روزنامه کیهان به پرونده سازی برای روشنفکران کرده اند. به نظر می رسد حلقه انحرافی و بی بی سی در پازل تخریب اصولگرایان اکنون به یک نقطه رسیده اند و هر دو در زمین دشمن بازی میکنند. با این تفاوت که بی. بی. سی در زمین خودش بازی میکند و حلقه نفوذی دولت نیز از زمین خودی کمکش میکند

۱۳۹۱/۹/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...