نسخه چاپی

تاریخچه سیاه احزاب خیانتكار در لبنان

پایگاه خبری الانتقاد در پی اظهارات دبیركل حزب الله در روز شهید تاریخچه‌ای از فعالیت های ننگین احزاب خیانتكار لبنان در تعامل با دشمن صهیونیستی را منتشر كرد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه الانتقاد نوشت: میساء مقدم با توجه به سخنرانی روز شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مورد خائنانی که الان در میز تعیین استراتژی دفاعی لبنان حضور دارند، در مقاله‌ای به بررسی تاریخ خیانتکاران و مزدوران لبنان پرداخته است.

همکاری حزب الکتائب با اسرائیل در حمله به لبنان

«بالگرد به سمت شرق حرکت کرد و در نزدیکی جونیه فرود آمد. نمایندگان موساد که با «حزب الکتائب» همکاری داشتند این دیدار را ترتیب داده بودند. آنها فقط به بشیر الجمیل اطلاع داده بودند که چند شخصیت بلندپایه دولت اسرائیل در آستانه آمدن به جونیه هستند... «می دانستم که می آیید، کار درستی انجام دادید. ما منتظر شما بودیم». وقتی که آریل شارون از بالگرد پیاده شد بشیر جمیل با این سخنان از او استقبال کرد. تعداد کمی در اسرائیل خبر دارند که در همین لحظات، پایه و اساس جنگ لبنان ریخته شد.

مطلب فوق، حقایق جالب توجه و جزئیات دقیقی است که شیمون شیفر گزارشگر سیاسی رادیو اسرائیل در کتاب خود به نام «گلوله برف» درباره تاریخ لبنان بیان کرده است. خیلی‌ها تاریخ را فراموش کرده‌اند و یادآوری آن ضروری می نماید. زیرا همین مزدوران تاریخی، امروز لباس طهارت بر تن کرده و به پایه گذاران استقلال و پیروزی، درس عزت و میهن پرستی می دهند! نویسنده مذکور نقل می کند که در همان شب، بشیر الجمیل به نیابت از خود و رهبران مسیحی لبنان از آریل شارون وزیر جنگ اسرائیل تشکر کرد. شیفر در جای دیگری از کتابش می نویسد که در کوی اشرفیه بیروت که تحت سیطره مسیحیان بود، محل مخصوصی برای دیده بانی شارون بر روی یکی از ساختمانهای بزرگ، ترتیب داده شده بود، با این تفاوت که این بار نه تنها افسران ارتش اسرائیل که برخی مسیحیان لبنان نیز در کنار او بودند. نجاح واکیم رئیس «حرکة الشعب» می گوید: « متأسفانه در کشور ما به خاطر فرقه گرایی، میهن پرستی و خیانت همردیف یکدیگر قلمداد می شوند، این یک تراژدی تأسف بار است که فرزندان مزدوران در رأس قدرت باشند ».

رهبران 14 مارس همیشه در کنار اسرائیل بوده اند!

نجاح واکیم می افزاید: « حزب نیروهای لبنانی، حزب الکتائب و بسیاری از رهبران امروز 14 مارس به عنوان راهنما در کنار نیروهای اسرائیلی عمل می کردند و مواضع مبارزان میهن پرست را به آنها گزارش می دادند. درست است که کشتار صبرا و شتیلا توسط اسرائیل برنامه ریزی شد اما حزب نیروهای لبنانی اعتراف کرده که این کشتار به وسیله این حزب صورت پذیرفت». وی می گوید: در آن دوران مقاومت، جرم تلقی می شد و شبه نظامیان مزدور با همکاری برخی نهادهای حکومتی، نیروهای مقاومت را بازداشت می کردند.

واکیم ادامه می دهد: رهبران این احزاب به تعامل با اسرائیل اعتراف کرده اند و کتاب جوزف ابوخلیل عضو دفتر سیاسی حزب کتائب بهترین شاهد این مدعاست. آنها در جریان اشغال لبنان در سال 1982 در کنار اسرائیل بودند.. تا جایی که شارون از دستپخت همسر الجمیل تعریف و تمجید می کرد.»

مخالفان مقاومت در لبنان اعتقادی به هویت عربی این کشور ندارند!

کریم بقرادونی رئیس سابق حزب الکتائب می گوید: «بله در سال 1982 یک جنگ همه جانبه علیه مقاومت جریان داشت و ائتلاف سه گانه نیروهای لبنانی، الکتائب و حزب الأحرار با مقاومت مشکل داشت. آنها اساساً مخالف مقاومت بودند و روی اشغال لبنان توسط اسرائیل حساب باز کرده بوند.» زاهر خطیب از وزرای سابق لبنان می گوید که احزاب مخالف مقاومت، شعار « بی توجهی به محیط منطقه ای » را سر می دادند و قصدشان این بود که لبنان هویتی جداگانه از جهان عرب دارد، بر اساس همین موضع بود که در میدان جنگ، در کنار اسرائیل قرار گرفتند.» زاهر خطیب می افزاید: شاخه نظامی حزب الکتائب دستورات دشمن صهیونیستی را اجرا می‌کرد و در خاک لبنان به نفع اسرائیل می جنگید.

مقاومت دیدگاه برخی مسیحیان درباره خود را تغییر داده است

شیمون شیفر در کتاب خود، درباره کشتار صبرا و شتیلا که با همکاری مزدوران لبنانی انجام پذیرفت، می‌نویسد: « در ساعت 5:30 مدیر دفتر اطلاعات نیروهای اسرائیلی گزارشی را دریافت کرد مبنی بر اینکه طبق اخبار اولیه، حزب الکتائب تاکنون 300 نفر را قتل عام کرده است.» بقرادونی معتقد است که دیدگاه مسیحیان در قبال اسرائیل به ویژه بعد از روی کار آمدن امیل لحود دچار تغییر شد، زیرا اسرائیل مسیحیان را تنها گذاشت و به همین خاطر امیدشان به اسرائیل را از دست دادند. بقرادونی معتقد است که مقاومت نیز یکی از عوامل تغییر رویکرد مسیحیان است زیرا مقاومت ثابت کرد که قدرت لبنان نه در ضعف آن بلکه در ایستادگی است و کسانی که همچنان دشمن مقاومت هستند تنها به منافع کوته بینانه خود در عرصه داخلی لبنان چشم دارند.

واکیم بر این باور است که ادعای الکتائب و سایر مخالفان مقاومت مبنی بر ترک رابطه با اسرائیل کذب است، زیرا مواضع آنها چه در قبال سوریه و چه در قبال سلاح مقاومت، مطابق با مواضع اسرائیل است، آیا این همسانی مواضع، اتفاقی است؟! بله این است رهبر نیروهای لبنانی که عامل کشتار اهدن، برباره و جنایت قتل رشید کرامی، پیر خربش و ... است، ای کسانی که تاریخ را نمی دانید و آل جمیل را نمی شناسید! این است بشیر پیر الجمیّل.

۱۳۹۱/۹/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...