نسخه چاپی

از رأی دادن به احمدی‌نژاد پشیمان نیستیم

حجت‌الاسلام سعیدی درباره مصاحبه چندی پیش خود با یكی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب توضیح داد: متاسفانه برداشت خوبی از سخنان من نشد. من سخنم این بود كه ما نسبت به رای دادن به آقای احمدی نژاد پشیمان نیستیم، چرا كه ما در راستای تدابیر رهبری حركت كردیم؛ معیارهایی كه رهبری فرموده بودند بر ایشان بیشترین تطبیق را داشت.

به گزارش نما، حجت‌الاسلام علی سعیدی، در گفت‌وگو با بوتیانیوز با بیان این مطلب افزود: پیش از تهاجم به غزه، رژیم صهیونیستی و موساد ادعا می‌کردند بر همه منطقه اشراف اطلاعاتی دارند، اما جنگ غزه به دنیا نشان داد، هم سیستم اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بسیار ناقص است و هم پوشش سیستم امنیتی که گنبد آهنین این رژیم به شمار می‌رود، ناکارآمد است و با یک تحلیل ساده‌ می‌توان محاسبه کرد که صدها میلیارد دلار هزینه برای پوشش امنیتی صهیونیست ها در جنگ از بین رفت.

تصور رژیم صهیونیستی از توان مجاهدان غزه اشتباه بود

حجت الاسلام سعیدی درباره علت شکست صهیونیست‌ها در جنگ غزه، تصریح کرد: صهیونیست‌ها با ۲ اشتباه محاسباتی بزرگ وارد جنگ شدند یکی عدم پیش بینی توان مجاهدان غزه و دیگری تصور اشتباه از ظرفیت سیستم گنبد آهنین.

وی ادامه داد: اما در برابر چشمان جهانیان با اولین حرکت مقاومت گنبد آهنین شکست و موشک های حماس و جهاد اسلامی تا آن سوی تل آویو را هدف گرفتند و جالب این است که با برخورد اولین موشک مقاومت به حصار دشمن، در حدود دو میلیون نفر از صهیونیست‌ها فرار کردند ویا به پناهگاه‌ها پناه بردند.

هدف از جنگ غزه آزمایش سیستم گنبد آهنین بود

نماینده ولی فقیه در سپاه، اعلام کرد: هدف از جنگ غزه از یک سو آزمایش سیستم گنبد آهنین در برابر حملات موشکی بود که البته برای صهیونیست‌ها با شکست و ناکارآمدی همراه شد.

به گفته وی، از سوی دیگر عامل اصلی آغاز این جنگ ایجاد یک وجهه برای جریان راست افراطی در داخل رژیم اشغالگر بود، آنها سعی کردند با انجام یک حرکت محدود و کسب پیروزی، آرای صهیونیست‌ها در انتخابات پیش از موعد این رژیم را به سمت جریان راست افراطی منحرف کنند.

وی تصریح کرد: البته تقویت جبهه معارضان سوریه نیز از اهداف این حمله بود، حمله رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهداف خود نرسید و معادلات منطقه را به ضرر این رژیم تغییر داد.

از رأی دادن به احمدی‌نژاد پشیمان نیستیم!

حجت‌الاسلام سعیدی همچنین درباره توصیه مقام معظم رهبری درباره عدم سئوال از رئیس‌جمهوری گفت: وظیفه رهبری جلوگیری از انحراف در میان مسئولان تحت امرشان است و مردم نیز از اختلاف حمایت نمی‌کنند.

وی همچنین درباره مصاحبه چندی پیش خود با یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب توضیح داد: متاسفانه برداشت خوبی از سخنان من نشد. من سخنم این بود که ما نسبت به رای دادن به آقای احمدی نژاد پشیمان نیستیم، چرا که ما در راستای تدابیر رهبری حرکت کردیم؛ معیارهایی که رهبری فرموده بودند بر ایشان بیشترین تطبیق را داشت.

وی اعلام کرد: در عمل هم در دور اول احمدی‌نژاد این انطباق را ثابت کرد اما در دور دوم توقعاتی داشتیم که انجام نشد. ما گله مندیم و پشیمان نیستیم. امروز آنهایی باید پاسخگو باشند که از احمدی نژاد حمایت نکردند. ما می پرسیم چرا شما حمایت نکردید؟

عملکرد امروز احمدی نژاد مصحح عمل خلاف دیروز دیگران نیست

حجت‌الاسلام سعیدی، بیان کرد: عملکرد امروز آقای احمدی نژاد مصحح عمل خلاف دیروز دیگران نیست. رهبری گفتند رئیس‌جمهوری می‌خواهیم پاک دست و انقلابی باشد که آقای احمدی نژاد این ویژگی ها را داشت. چرا آن زمان حمایت نکردند؟

وی در پاسخ به برخی برداشت‌ها از سخنان پیشین خود درباره انتقاد از رئیس جمهوری،‌اعلام کرد: حالا که ما از احمدی نژاد گله مندیم، می گویند ما که گفته بودیم. اما خوب شما از کجا فهمیده بودید که احمدی نژاد بنا است در چند سال بعد موضعش تغییر پیدا کند؟

آنهایی باید پاسخگو باشند که از احمدی‌نژاد حمایت نکردند

وی گفت: باید به کسانی که آن زمان حمایت نکردند، گفت که شما تخلف کردید، چرا وقتی رهبری انقلاب حمایت می کند از یک قوه ای که تمام فشار ها بر روی آن است شما حمایت نکردید. آنهایی که آن زمان حمایت نکردند حال باید پاسخگو باشند.

سعیدی تأکید کرد: آنهایی که آن زمان حمایت می کردند حال نسبت به تغییر رفتار ایشان گله‌مندند. آدم خوب تا آن زمان که خوب است باید از وی حمایت کرد. زمانی که تغییر موضع داد باید از او دوری کرد،‌ آقایان عکس عمل می کنند. آن زمان که احمدی نژاد همراه رهبری بود ، آنها مخالفت می کردند. حالا که در برخی مواقع از موضع آنان سخن گفته است، از او حمایت می کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ‌یادآور شد: بحث ما بر روی شخص نیست. بحث ما بر روی دیدگاه و مواضع افراد است. تا زمانی که دیدگاه آنها همراه رهبری باشد، از آنان حمایت می‌شود.

۱۳۹۱/۹/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...