نسخه چاپی

حماس زندانیان فتح را آزاد می كند

جنبش مقاومت اسلامی ˈحماسˈ اعلام كرد كه قصد دارد تمامی زندانیان ˈفتحˈ را آزاد كند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی ˈآنتی وارˈ روز دوشنبه به نقل از سایت ˈهرالد سانˈ گزارش داد، ˈطاهر النونوˈ سخنگوی حماس در یک کنفرانس خبری در غزه گفت که دولت حماس تصمیم دارد تا تمامی اعضای زندانی جنبش آزادی بخش فلسطین (فتح )را که درجریان اختلاف سال 2006 میلادی بازداشت شدند و در زندان به سر می برند مورد عفو قرار دهد.

بنابراین گزارش وی که روز گذشته (یکشنبه) در یک کنفرانس خبری شرکت کرده بود افزود دولت حماس در نظر دارد کمیته ای را برای اجرایی کردن این تصمیم ایجاد کند تا فصلی جدید از آشتی بنانهاده شود.

این گزارش افزود: این اقدام سه روز پس از تماس تلفنی ˈمحمود عباسˈ رییس تشکیلات خودگردان فلسطین با ˈاسماعیل هنیهˈ نخست وزیر غزه صورت می گیرد که درآن محمود عباس به هنیه پیروزی در جنگ 8روزه را تبریک و شهادت ساکنان غزه را تسلیت گفته بود.

به گزارش این پایگاه خبری ، پیشتر ˈاسلام شهوانˈ Islam Shahwan سخنگوی وزارت داخله غزه از زندانی بودن 22 نفر از اعضای فتح در غزه خبر داده بود.

پس از 8 روز جنگ و بمباران هوایی جنگنده های رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، در روز چهارشنبه گذشته آتش بس بین رژیم صهیونیستی و غزه برقرار شد.

مرکز حقوقی ˈالمیزانˈ واقع در غزه اعلام کرد 8 روز جنگ و بمباران هوایی رژیم صهیونیستی منجر به شهادت 163نفر از جمله 37کودک و 13زن و زخمی شدن 1060 نفر شد.

طاهر النونو دراین کنفرانس خبری همچنین اعلام کرد حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ،خساراتی بالغ بر یک میلیاردو دویست میلیون دلار به زیرساخت ها ی این منطقه وارد کرده است.

۱۳۹۱/۹/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...