نسخه چاپی

اعلام شیوه آموزش دانشجویان غیر ایرانی برای ترم آینده

عکس خبري -اعلام شيوه آموزش دانشجويان غير ايراني براي ترم آينده

مدیركل امور دانشجویان غیر ایرانی شیوه آموزش دانشجویان بین المللی دانشگاه‌های كشور را در ایام كرونا و ترم پیش رو اعلام كرد.

به گزارش نما،دکتر عبدالحمید علیزاده ضمن بیان این مطلب در شصت و ششمین گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها که با حضور وزیر علوم و به شیوه مجازی برگزار شد گفت : باید دستاوردهای کشور در جذب دانشجوی خارجی را حفظ و ارتقا دهیم.

وی افزود: تحصیل دانشجوی خارجی در یک کشور در پنچ مرحله جذب ، پذیرش، پشتیبانی، آموزش و فارغ التحصیلی اتفاق می افتد که مرحله پشتیبانی رفاهی و کنسولی بسیار مهم است.

دکتر علیزاده اظهار کرد: ما هم اکنون با کشورهای رقیب خود در جذب دانشجویان بین المللی با فاصله کمی در حال رقابت هستیم و اگر بتوانیم ترکیه را پشت سر بگذاریم به جایگاه اصلی خود در منطقه دست پیدا می کنیم .

مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم افزود: امروزه با مصر ، امارات متحده عربی و مالزی در جذب دانشجوی بین المللی در رقابت تنگاتنگ هستیم و باید این شرایط را حفظ و تقویت کنیم.

مدیر کل امور دانشجویان غیر ایرانی تاکید کرد : معاونان دانشجویی در کمیسیون های موارد خاص ، مسایل دانشجویان بین المللی را به صورت ویژه و با نگاه حمایتی بررسی کنند.

دکتر علیزاده در خصوص شیوه تحصیل دانشجویان غیر ایرانی در نیمسال اول سال تحصیلی پیش رو گفت:دانشجویان بین المللی که با زبان فارسی آشنا هستند با رعایت ضوابط پذیرش بشوند و با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت آموزش حضوری ببینند .

وی افزود: دانشجویان بین المللی نیازمند آموزش زبان فارسی به صورت مجازی توسط مراکز آموزش زبان فارسی دانشگاه‌ها آموزش می بینند .

دکتر علیزاده گفت : دانشجویان بین المللی شاغل به تحصیل که در اسفندماه ایران را ترک کردند اگر به تشخیص دانشگاه نیازی به دروس عملی ندارند به صورت مجازی آموزش می بینند .

مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم گفت: آن دسته از دانشجویان بین المللی که باید در محل تحصیل حضور داشته باشند با رعایت موازین بهداشتی در هنگام ورود به کشور و سایر کنترل ها به صورت محدود پذیرش می شوند و تحصیلات خود را ادامه می دهند.

وی تاکید کرد: شیوه آموزش برای مابقی دانشجویان غیر ایرانی که در حال حاضر در کشور حضور دارند نیز همانند سایر دانشجویان کشور خواهد بود.

منبع: ایسنا

۱۳۹۹/۵/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...