نسخه چاپی

قزاقستان و روسیه دو كشور محبوب ازبك‌ها برای مهاجرت

عکس خبري -قزاقستان و روسيه دو کشور محبوب ازبک‌ها براي مهاجرت

كمیته دولتی آمار ازبكستان اعلام كرد طی 6 ماه گذشته سال جاری میلادی 4710 شهروند ازبك برای كسب اقامت دائم به كشورهای قزاقستان، روسیه و دیگر كشورها مهاجرت كردند.

به گزارش نما،در تاشکند، کمیته دولتی آمار ازبکستان اعلام کرد طی 6 ماه گذشته سال جاری میلادی 4710 شهروند ازبکستان با اقامت دائم به کشورهای خارجی مهاجرت کردند. قزاقستان و روسیه میزیان بیشترین مهاجران ازبک بودند.

همچنین طی این مدت 577 شهروند خارجی نیز اقامت دائم در ازبکستان دریافت کردند.

شاخص مهاجرت طی مدت اشاره شده نسبت به سال گذشته میلادی تفاوت چندانی ندارد تنها 137 نفر کاهش داشته است. در آن سو، تعداد واردشدگان به کشور تقریبا 2.5 برابر کاهش یافته که این رقم در سال 2019 میلادی 1361 نفر بوده است.

شایان ذکر است که 2770 تبعه ازبک به قزاقستان و همچنین 1737 تبعه ازبک به روسیه مهاجرت کردند که بدین ترتیب قزاقستان و روسیه دو کشور محبوب مهاجرپذیر در میان ازبکان به شمار می‌رود. شهروندان ازبکستان همچنین به کشورهای دیگری مانند قرقیزستان، اسرائیل، تاجیکستان مهاجرت می‌کنند.

در این میان، اتباع قزاق با 186 نفر، اتباع تاجیک با 145 نفر و اتباع روس با 124 نفر بیشترین مهاجران به ازبکستان با هدف اقامت دائم شناخته می‌شوند. بدین ترتیب سه کشور قزاقستان، تاجیکستان و روسیه کشورهای مهاجر خیز به ازبکستان هستند.

گفتنی است، از 16 مارس سال جاری میلادی ازبکستان ارتباطات هوایی و ریلی با تمام کشورهای خارجی را متوقف کرده است. ضمنا برای بازگشت شهروندان ازبکستان به کشور و خروج شهروندان خارجی پروازهای اختصاصی انجام می‌شود.
فارس

۱۳۹۹/۵/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...