نسخه چاپی

شكست جریان تحریف ، شكست تحریم

عکس خبري -شکست جريان تحريف ، شکست تحريم

اینبار آمریكا شرط مذاكره را توانمندی موشكی و منطقه ای قرار داده است كه در نهایت با قبول مذاكره ایران باید همانند صنعت هسته ای، این امكانات دفاعی حیاتی خود را كنار بگذارد .

رهبر انقلاب روز جمعه در سخنان تلویزیونی به مناسبت عید سعید قربان، فرمودند: «برخی می‌گویند اگر می‌خواهید تحریم برطرف شود باید در مقابل با آمریکا کوتاه بیایید. اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم قطعاً شکست می‌خورد». دراین‌باره توجه به چند نکته ضروری است:
واقعیت این است در ابتدای دهه ی 70 ما در کشورمان با یک جریان تحریف نوین رو به رو شدیم که بر خلاف دهه های پیشین در فضای تحلیل و تئوری حضور داشت که در حال حاضر در سطوح اجرایی و مدیریتی کشور رسوخ پیدا کرده است.
این جریان با پیدایش مسئله ی هسته ای و جدی تر شدن تحریم های ناشی از کشور آمریکا راه مذاکره را برای حل مشکلات اقتصادی مذاکره را پیشنهاد کرد که اوج این جریان در سال 1392 بروز پیدا کرد که با تصمیم مذاکره با امریکا و به وجود آمدن برجام عملاً کشور را در مسیر جدیدی قرار دادند.
این جریان برجام را بزرگترین نقطه ی قوت عملکرد خود می دانست و آن را ثمره مذاکره با ابرقدرت جهانی معرفی می کرد اما این جریان هرگز به صورت صادقانه به مردم نگفت که برجام ماحصل پذیرش خسارت های بیشماری در زمینه ی هسته ای کشور بود. اما اکنون که آمریکا بر زیر میز برجام زده و از آن خارج شده و مذاکره مجدد را درخواست کرده است این جریان مجددا از مذاکره سخن می گویند این در حالی است که اینبار آمریکا شرط مذاکره را توانمندی موشکی و منطقه ای قرار داده است که در نهایت با قبول مذاکره ایران باید همانند صنعت هسته ای، این امکانات دفاعی حیاتی خود را کنار بگذارد . عجیب تر اینجاست که این جریان در راستای شعار خود "حل معضلات از طریق مذاکره و روابط خارجی" تقریباً اصالت و اعتباری برای همسایگان و شرق قائل نیست! به همین دلیل سرسختانه به مخالفت با توافق راهبردی ایران و چین برخاسته‌اند

۱۳۹۹/۵/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...