نسخه چاپی

معاون وزیر راه: عملیات احداث پروژه هفت باغ سنندج هر چه سریع‌تر اجرایی شود

عکس خبري -معاون وزير راه: عمليات احداث پروژه هفت باغ سنندج هر چه سريع‌تر اجرايي شود

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شركت بازآفرینی شهری ایران گفت: در جلسه بازآفرینی شهری اعتباری برای پروژه هفت باغ سنندج اختصاص یافته و باید هر چه سریع‌تر عملیات احداثش اجرایی شود.

به گزارش نما،مهدی عبوری پیش‌ از ظهر امروز در بازدید از پروژه هفت باغ سنندج با تاکید بر اینکه این طرح باید هر چه سریع‌تر اجرایی شود اظهار داشت: اجرای پروژه‌ها نیازمند عزم جدی استاندار و مسئولان شهری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه پروژه هفت باغ سنندج نیازمند اجرا است گفت: در جلسه بازآفرینی شهری امروز اعتباری برای این پروژه اختصاص می‌یابد و باید از روزهای آینده عملیاتش آغاز شود.

بهمن مرادنیا استاندار کردستان در این بازدید خطاب به معاون وزیر راه گفت: اگر اعتبار لازم برای پروژه هفت باغ سنندج تخصیص داده شود، از فردا آمادگی آغاز عملیات را داریم.

پلازای فرهنگی در سنندج ایجاد می‌شود

مصطفی رضایی رئیس بازآفرینی شهری اداره‌کل راه‌ و شهرسازی استان کردستان نیز در این بازدید با بیان اینکه کم‌ترین فضاهای تفریحی را در سطح شهر داشته و شهر پُر از ساختمان‌های چند طبقه شده است اظهار داشت: از سنوات گذشته به‌ دنبال احداث مجموعه‌ای بزرگ در مجاورت بافت تاریخی و ارزشمند شهر سنندج بودیم تا با این اقدام ضمن ارائه خدمات مختلف به مردم هویت، فرهنگ و تاریخ این شهر را نیز منعکس کنیم اما زمین مورد نیز پیدا نشد.

وی گفت: زمین کنونی پروژه هفت باغ سنندج پر از انبار، سوله، قبرستان و تأسیساتی بوده که نه تنها خدماتی به مردم ارائه نداده، بلکه مانع ارائه خدمات به مردم هم ‌می‌شود.

رئیس بازآفرینی شهری اداره‌کل راه‌ و شهرسازی استان کردستان مساحت پروژه هفت باغ سنندج را 28 هکتار عنوان کرد و افزود: اگر مجموعه ملک‌نیا را به زمین این پروژه اضافه کرده، مساحتش به 34 هکتار افزایش یافته که قریب به 7 دهم درصد مساحت تفصیلی سطح شهر را نشان می‌دهد.

وی بیان داشت: در صورت جابه‌جایی ماشین‌آلاتی که هم‌اکنون در زمین هفت باغ سنندج بوده این سایت تبدیل به پلازای فرهنگی خواهد شد.

رضایی عنوان کرد: پروژه هفت باغ سنندج شامل باغ مجسمه، سینما، نوا، هنر، کتاب، معماری و آئین بوده که در صورت اتصال این باغ‌ها به یکدیگر، حیات فرهنگی و یادمانی از پلازای فرهنگی ایجاد خواهد شد.

رئیس بازآفرینی شهری اداره‌کل راه‌ و شهرسازی استان کردستان اجرای ماده 6 قانون مصوب حمایت از تولید مسکن در سال 87 را مهم‌ترین معضل پیش‌روی این پروژه خواند و اظهار کرد: هم‌اکنون از هفت باغ 4 باغ آماده واگذاری و اجرا است و برآورد اولیه برای اتمام کل این پروژه 30 میلیارد تومان بوده و بر اساس پیش‌بینی مشاور در صورت تأمین اعتبار، 18 ماهه به اتمام می‌رسد.
تسنیم

۱۳۹۹/۵/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...