نسخه چاپی

انسداد چاه‌های غیرمجاز در اراضی فیروزكوه

عکس خبري -انسداد چاه‌هاي غيرمجاز در اراضي فيروزکوه

مدیر امور منابع آب فیروزكوه از انسداد 2 حلقه چاه غیر مجازدر یك روز كاری و جلوگیری از برداشت سالانه 60 هزار متر مكعب آب خبر داد.

به گزارش نما،وحید مرادی نسب، مدیر امور منابع آب فیروزکوه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی شبکه خبری تهران نیوز از انسداد دو حلقه چاه غیرمجازدر یک روز کاری و جلوگیری از برداشت سالانه ۶۰ هزار متر مکعب آب خبر داد و گفت: با تلاش واحد حقوقی و با همکاری گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی از دادستان عمومی و انقلاب شهرستان طی یک روز کاری دو حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور در اراضی روستای سیمین دشت در مجموع به عمق ۴۵ متر و با دبی ۴.۵ لیتر برثانیه پر و مسدود شد.

وی با بیان این‌که این تعداد چاه‌ها در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب‌های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی دشت مسدود شده است، اظهار کرد: با انجام این عملیات از خروج ۶۰ هزار متر مکعب آب از سفره های زیرزمینی دشت فیروزکوه جلوگیری شد.

مدیر امور منابع آب فیروزکوه با اشاره به این‌که در ماه جاری همچنین ۱۶ حلقه چاه غیرمجاز شناسایی و ۳۴ اخطاریه در بخش آب‌های سطحی و زیرزمینی صادر شده است، عنوان کرد: ۲۳ حلقه چاه مجاز نیز مورد کنترل و بازدید دوره‌ای قرار گرفت.

وی با بیان این‌که انسداد چاه‌های غیرمجاز نقش موثری در جلوگیری از تشدید افت آب‌های زیرزمینی دارد، افزود: شناسایی و برخورد با چاه‌های غیرمجاز از وظایف ذاتی و قانونی این امور به‌شمار می‌رود و در طرح احیاء و تعادل‌ بخشی منابع آب‌های زیرزمینی باید وضعیت بحرانی منابع آبی را با بهبود مصرف آب در بخش‌های اساسی از جمله کشاورزی که مهمترین و پر مصرف‌ترین است، کنترل کرد.

مرادی نسب خاطرنشان کرد: انسداد چاه‌های غیرمجاز، تغذیه مصنوعی و جلوگیری از اضافه برداشت از چاه‌های مجاز در دستور کار قرار دارد تا با اجرای این طرح بتوانیم در منابع و سفره‌های آب زیرزمینی و بعضی از دشت‌های این شهرستان تعادل نسبی را برقرار و روند افت آب‌های زیرزمینی را کاهش دهیم.

۱۳۹۹/۵/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...