نسخه چاپی

ضریب بهره‌مندی روستایی خراسان رضوی از گاز طبیعی به 92 درصد رسیده است

عکس خبري -ضريب بهره‌مندي روستايي خراسان رضوي از گاز طبيعي به 92 درصد رسيده است

مدیرعامل شركت گاز استان خراسان رضوی اظهار كرد: ضریب بهره‌مندی روستایی از گاز طبیعی در خراسان رضوی هم اكنون به 92 درصد رسیده است.

به گزارش نما،حسن افتخاری امروز (دوشنبه، 13 مردادماه) در آیین افتتاح گازرسانی به 77 روستا و آغاز به‌کار خط انتقال تقویتی جنوب مشهد که با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت و مسئولان استانی از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: خدا را شاکرم که در این ایام مبارک شاهد بهره‌برداری یکی دیگر از پروژه‌های گازرسانی استان خراسان رضوی هستیم و یکی دیگر از خروجی‌های پیگیری‌های گذشته به سرانجام رسید.
وی افزود: تا چندی پیش میانگین گازرسانی استان خراسان رضوی از میانگین کشور پایین‌تر بود، اما با تلاش مسئولان و دستورهای ابلاغی شرکت ملی گاز ایران و پیگیری کمیسیون انرژی مجلس، خراسان رضوی هم‌اکنون با اجرای 35 هزار کیلومتر شبکه‌گذاری رتبه نخست را در کشور داریم، همچنین با پذیرش 2 میلیون و 400 هزار مشترک پس از استان تهران بالاترین مقام را داریم.
به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی، این استان از لحاظ خانوار روستایی بهره‌مند از گاز طبیعی پس از استان مازندران رتبه بعدی را داراست و از منظر تعداد روستاها با یک میلیون انشعاب پس از استان‌های تهران و اصفهان رتبه بعدی را دارد.
افتخاری تصریح کرد: خراسان رضوی پارسال با میانگین مصرف 12 میلیارد مترمکعب پس از استان‌های تهران، اصفهان، خوزستان و بوشهر مقام پنجم را داشته و ضریب بهره‌مندی روستایی از گاز طبیعی در خراسان رضوی هم‌اکنون به 92 درصد رسیده است و همه شهرهای استان به جز یک شهر که امکان گازرسانی به آن وجود ندارد، همه شهرها از این نعمت بهره‌مند هستند.
وی در ادامه گفت: از برنامه‌های مهم و ابلاغی وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران گازرسانی به صنایع است که هم‌اکنون از مجموع 2 هزار و 900 واحد مشمول گازرسانی مصوب شورای اقتصاد، بالغ بر 900 واحد گازدار است و 900 واحد نیز در حال اجراست که پیمان‌سپاری باقی مانده صنایع هم امسال انجام می‌شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی تاکید کرد: امیدواریم با استمرار حمایت‌های وزیر محترم و معاون ایشان بتوانیم گازرسانی به همه روستاهای واجد شرایط و صنایع مشمول مصوبه شورای اقتصاد را تا پایان سال آینده به اتمام برسانیم.
افتخاری ادامه داد: امیدواریم با گازرسانی به یک میلیون خانوار شهری و روستایی کشور و همچنین گازرسانی به 7 هزار و 122 واحد صنعتی و تولیدی به برنامه عمل شود.
وی همچنین به وظیفه شرکت گاز استان خراسان رضوی در پروژه گازرسانی به زاهدان اشاره کرد و گفت: امیدواریم اجرای 420 کیلومتر شبکه‌گذاری و ساخت 12 ایستگاه تقلیل فشار در نیمه نخست امسال محقق شود تا وظیفه خود را در تحقق برنامه سوم اقتصاد مقاومتی شرکت ملی گاز ایفا کنیم.
آریا

۱۳۹۹/۵/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...