نسخه چاپی

بی‌احترامی استاندار كرمانشاه به نمایندگان

نماینده كرمانشاه و عضو كمیسیون انرژی مجلس گفت: در جلسه امروز نمایندگان كرمانشاه با وزیر اقتصاد در استانداری به علت بی‌احترامی استاندار نمایندگان جلسه با وزیر را ترك كردند.

به گزارش نما، سید سعید حیدری طیب در گفت‌و‌گو با ایلنا در رابطه با ترک کردن جلسه امروز نمایندگان استان کرمانشاه با وزیر اقتصاد گفت: طی دعوت وزیر اقتصاد از نمایندگان استان کرمانشاه برای بررسی و پیگیری مصوبات سفر سال گذشته مقام معظم رهبری به این استان به دلیل بی‌احترامی استاندار کرمانشاه مجمع نمایندگان جلسه با وزیر را ترک کردند.

وی در ادامه افزود: در جلسه امروز وزیر اقتصاد با نمایندگان در استانداری کرمانشاه استاندار با تعیین جزوه برای نمایندگان اولین بی‌احترامی را به نمایندگان کردند و بعد از دقایقی از نمایندگان خواسته شد تا یک نفر از آن‌ها و به مدت ۵ دقیقه صحبت‌های خود را مطرح کنند که در این راستا حسینی وزیر اقتصاد خطاب به استاندار گفت نمایندگان به دعوت من در این جلسه حضور یافته‌اند و این دعوت در حالی صورت گرفته بود که استاندار از هیچ نماینده‌ای برای حضور به این جلسه دعوت نکرده بود.

نماینده کرمانشاه در خانه ملت گفت: نمایندگان در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری که مسئولان باید از هر اختلاف دوری کنند در این جلسه حاضر شده بودند.

عضو کمیسیون انرژی در ادامه خاطرنشان کرد: نمایندگان استان کرمانشاه در ادامه بی‌احترامی استاندار خطاب به وی گفتند که ما در این جلسه آمده‌ایم تا مصوبات مقام معظم رهبری را پیگیری کنیم نیامده‌ایم اینجا تا سیب و نارنگی بخوریم و بدون هیچ نتیجه‌ای جلسه را ترک کنیم و برویم.

حیدری طیب در رابطه با درخواست نمایندگان از وزیر اقتصاد گفت: نمایندگان از وزیر اقتصاد می‌خواستند تا در رابطه با ۳۰۰ میلیارد تومانی که برای توسعه بخش کشاورزی استان در نظر گرفته شده با گرفتن ضمانت‌های سهل و آسان این هزینه‌ها را در اختیار کشاورزان استان قرار دهند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس قرار دادن وام ازدواج به جوانان در استان کرمانشاه از دیگر خواسته‌های نمایندگان این استان از وزیر اقتصاد بوده است.

نماینده کرمانشاه در ادامه یادآورشد: نمایندگان استان از وزیر اقتصاد درخواست کردند که کنسرسیوم بانک‌ها در راستای ارتقای سطح پالایشگاه کرمانشاه هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

وی با بیان این مطلب که تنها ۱۰ درصد از واحد‌های تولیدی در استان کرمانشاه فعال هستند گفت: در حالی که می‌بایست ۳۰ در صد از درآمد هدفمندی یارانه‌ها به بخش تولید واریز شود به دلیل سستی در این زمینه ۸۰ درصد واحدهای تولیدی استان کرمانشاه غیرفعال و ۱۰ درصد نیمه فعال هستند.

حیدری طیب در ادامه تصریح کرد: طبق قانون کار که می‌بایست بازارچه‌های مرزی برای اشتغال زایی در اختیار گمرک قرار گیرد در استان کرمانشاه این موضوع در اختیار افراد سود جو است و هرچه را که خود دوست دارن در این زمینه تصمیم گیری می‌کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس به نحوه ساخت مسکن مهر در استان کرمانشاه اشاره و خاطرنشان کرد: مسکن مهر اکنون در استان کرمانشاه در اختیار دو پیمانکار قرار دارد و این پیمانکاران برای سود آوری بیشتر در حالی که در شهر کرمانشاه مناطق فرسوده بسیاری وجود دارد از دامنه کوه‌ها و منابع طبیعی به صورت غیر قانونی برای ساخت مسکن مهر استفاده می‌کنند و هزینه‌های بسیاری را برای سازمان مخابرات، آب و برق. و گاز استان ایجاد می‌کنند.

نماینده کرمانشاه تاکید کرد: نمایندگان، وکلای مردم در مجلس شورای اسلامی هستند، پس حفظ حرمت این نمایندگان باید مدنظر مسئولان ارشد استانی باشد.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر دو پیمان کار یک حساب مشترک در بانک ایجاد کرده‌اند و متقاضیان مسکن مهر چندسالی پول خود را در این حساب مشترک واریز می‌کنند و این امر باعث سودآوری برای این پیمانکاران شده است و معلوم نیست که سود این پول‌ها در چه زمینه‌هایی مصرف می‌شود و ما از وزیر اقتصاد درخواستمان این بود که این حساب را از یکدیگر تفکیک کنند.

۱۳۹۱/۹/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...