نسخه چاپی

سرقت از ۲۰۰ حساب بانكی توسط هكر ۱۴ ساله

عکس خبري -سرقت از ??? حساب بانکي توسط هکر ?? ساله

پلیس در اعلام مهم‌ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته، از دستگیری هكری ۱۴ ساله در اراك خبر داد و گفت: این هكر با استفاده از فیشینگ از ۲۰۰ حساب بانكی سرقت كرده بود.

به گزارش نمااز پایگاه خبری پلیس، سرهنگ یوسف سپهوند افزود: چندی پیش شهروندی اراکی با ارائه مرجوعه قضائی، درخواست رسیدگی به برداشتی غیرمجاز از اطلاعات حساب بانکی اش را به این پلیس ارائه داد و بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.
وی اضافه کرد: در تحقیقات انجام شده مشخص شد که این فرد در یک کانال تلگرامی برنامه ای را دانلود کرده و برای فعال سازی آن، از طریق این برنامه به یک درگاه اینترنتی هدایت شده که بعد از وارد کردن اطلاعات حساب بانکی اش در این درگاه، متوجه برداشت غیرمجاز از حسابش می شود.
این مقام انتظامی ادامه داد: با آغاز تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا در رسیدگی به این موضوع، اطلاعاتی دیگر از سرقت های حساب بانکی اشخاصی دیگر از طریق این برنامه جعلی که با عنوان خرید شارژ ارزان قیمت و سهام عدالت در شبکه های اجتماعی تبلیغ می شد، به دست آمد.
جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: در روند تحقیقات تکمیلی پلیس، عامل این برداشت های غیرمجاز در یکی از استان های همجوار شناسایی و با هماهنگی انجام شده با مرجع قضائی این فرد که نوجوانی ۱۴ ساله بود، دستگیر و به یگان انتظامی استان مرکزی منتقل شد.
سرهنگ سپهوند با اشاره به اعتراف فرد دستگیر شده به جرایم سایبری خود بیان داشت: با توجه به اسناد و مدارکی که در روند رسیدگی به این پرونده به دست آمده بود، متهم به تبلیغ نرم افزار فیشینگ با عنوان خرید شارژ ارزان قیمت و سهام عدالت در شبکه های اجتماعی اعتراف کرد و اذعان داشت با این روش ۲۰۰ اطلاعات حساب بانکی را سرقت کرده است.
جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه امروزه بسیاری از برنامه‌های غیرمجاز که در فضای مجازی وجود دارند در واقع طعمه‌ای از سوی کلاهبرداران است، گفت: کاربران مراقب باشند تا به هر برنامه‌ای که در فضای مجازی تبلیغ می‌شود اعتماد نکنند، زیرا افراد سودجو از طریق این نرم‌افزارها کاربران را به درگاه‌های جعلی کشانده و اقدام به کلاهبرداری از آن‌ها می کنند.

خسارت میلیاردی آتش سوزی در کارخانه زغال سازی
سرهنگ حسن شریفی فرمانده انتظامی شهرستان نمین استان اردبیل از وقوع آتش سوزی در کارخانه زغال سازی شهرک صنعتی ۲ در شهرستان نمین خبر داد که منجر ه خسارت میلیاردی شد.
وی در این زمینه گفت: به دنبال اعلام خبر فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع حادثه آتش سوزی در خیابان" کار آفرین" شهرک صنعتی شماره ۲، بلافاصله مأموران کلانتری مرکزی شهرستان "نمین" با همراهی آتش نشانان به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: این حادثه در کارخانه زغال سازی روی داده؛ که با اقدام به موقع آتش نشانان و همکاری پلیس، آتش مهار شد.
فرمانده انتظامی شهرستان نمین با اشاره به اینکه این حادثه خسارت جانی نداشته و علت آن در دست بررسی است؛ گفت: خسارت وارده بر اثر این آتش سوزی یک میلیارد ریال اعلام شده است.

ناکامی قاچاقچیان در انتقال ۲۵۳ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف ۲ دستگاه خودرو و کشف ۲۵۳ کیلو تریاک در شهرستان لارستان خبر داد.
سردار رهام‌بخش حبیبی افزود: ماموران انتظامی پاسگاه "درز و سایبان" شهرستان لارستان در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر، حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی در یک عملیات ضربتی به ۲ دستگاه سواری ۴۰۵ و وانت پیکان مشکوک شده و دستور ایست صادر کردند اما آنها بدون اعتنا به هشدار ماموران از محل گریختند.
وی افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، ماموران موفق شدند هر دو خودرو را متوقف و آنها را برای بررسی بیشتر به مقر انتظامی انتقال دهند.

توقیف تریلر حامل سوخت قاچاق در البرز
رئیس پلیس اقتصادی استان البرز از توقیف تریلر تانکردار حامل ۲۵ هزار لیتر سوخت قاچاق خبر داد و گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس اقتصادی حین گشت زنی در آزادراه کرج-قزوین به یک دستگاه تریلر تانکداردار مشکوک شده و دستور توقف آن را صادر کردند.
سرهنگ مهدی افشاری اظهار داشت: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد تریلر دارای ۲۵ هزار لیتر نفت کوره قاچاق است افزود: بنا به نظر کارشناسان ارزش این محموله ۲ میلیارد ریال برآورد شده است .
رئیس پلیس اقتصادی استان البرز با بیان این که پس از تکمیل پرونده متهم به همراه کالای قاچاق تحویل مراجع قضائی شد گفت: طرح های پاکسازی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال جهش تولید همچون گذشته با جدیت ادامه دارد.

۱۳۹۹/۵/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...