نسخه چاپی

چین جهت كمك‌رسانی به لبنان اعلام آمادگی كرد

عکس خبري -چين جهت کمک‌رساني به لبنان اعلام آمادگي کرد

در پی وقوع انفجار مهیب در بیروت، وزارت امور خارجه چین ضمن تسلیت به مردم لبنان اعلام كرد پكن آمادگی كمك‌رسانی به این كشور را دارد.


به گزارش نما، در پی وقوع انفجار مهیب در لبنان که خسارات مالی و جانی فراوانی برجای گذاشته است، دولت چین روز چهارشنبه اعلام کرد آماده کمک‌رسانی به لبنانی‌ها است.

اخبار بین الملل- به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌جی‌تی‌اِن» سخنگوی وزارت امور خارجه چین ضمن اعلام هم‌دردی با خانواده‌های قربانیان انفجار روز سه‌شنبه در بیروت گفت، پکن آماده کمک‌رسانی به لبنان است.

در پی انفجار مهیب عصر روز سه‌شنبه در بیروت تا کنون مرگ بیش از یکصد نفر تایید شده و بیش از ۴۰۰۰ نفر نیز مجروح شده اند.

انفجار بندر بیروت ناشی از منفجر شدن همزمان مقایر زیادی از مواد آتش‌زا بوده و به گفته شاهدان عینی، ابتداء انفجار کوچک و سپس انفجار شدید رخ داده است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که شدت انفجار در بندر بیروت به‌قدری مهیب بوده است که ساکنان جزیره قبرس آن را شنیده‌اند.

دیده‌بان زمین لرزه اردن اعلام کرد که نیروی انفجار بیروت معادل نیروی زلزله‌ای با قدرت ۴.۵ ریشتر بوده است.

«فرحان حق»، معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در مصاحبه با الجزیره گفته ۴۸ نفر از پرسنل سازمان ملل و ۲۷ نفر از خانواده‌های آنان در انفجار مهیب روز گذشته در بندر بیروت زخمی شده‌اند.

صبح امروز نیز دفتر دبیر کل سازمان ملل در بیانیه‌ای گفت این سازمان به طور جدی در حال کمک به لبنان برای مقابله با پیامدهای این فاجعه است.

علاوه بر چین، ایران، کانادا، روسیه و شماری دیگر از کشورهای منطقه و جهان نیز برای کمک رسانی به دولت و مردم لبنان اعلام آمادگی کرده‌اند.

۱۳۹۹/۵/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...