نسخه چاپی

حبيبي:

سوریه یكی از حلقه‌های مقاومت

عکس خبري -سوريه يکي از حلقه‌هاي مقاومت

دبیر كل حزب موتلفه گفت: اعراب نباید به عربده‌های صهیونیست‌ها توجه كنند؛ مردم غزه این عربده‌ها را در گلو خفه كرده‌اند و انشاءالله كار را ادامه خواهند داد.

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این اظهار داشت: نبرد 8 روزه نشان داد توان نظامی رژیم صهیونیستی در جنگ‌های نامنظم به اندازه توان نظامی مردم غزه است.

دبیرکل حزب مؤتلفه تصریح‌کرد: صهیونیست‌ها در مورد قدرت نظامی خود سخت دچار اشتباه در محاسبه بودند؛ آنها برای اولین بار ضرب شست مقاومت را در تل آویو، مرکز تجمع تروریست‌های دولتی دریافت کردند.

وی یادآور شد: مقاومت هم در زمین، هم در هوا و هم در دریا پاسخ مشخص و به هنگام داشت و این چیزی بود که اسرائیل محاسبه نکرده بود؛ بر اساس محاسبات نتانیاهو قرار بود ظرف 72 ساعت چراغ مقاومت در غزه خاموش و رهبران حماس ترور شوند و غزه به تصرف صهیونیست‌ها درآید، این اتفاق نیفتاد و بر عکس آژیر خطر در سرزمین‌های اشغالی به صدا در آمد و اشغالگران 8 روز به پناهگاه رفتند بی آنکه نتیجه‌ای بگیرند.

حبیبی با بیان امروز صهیونیست‌ها مثل مار زخمی به خود می‌پیچند، گفت: حماس و حزب‌الله باید در آماده باش کامل باشند و در صورت شرارت جدید پاسخی کوبنده دهند.

دبیرکل حزب مؤتلفه افزود: درست است که صهیونیست‌ها برای آتش بس به التماس افتاده‌اند، اما بعید است مفاد آتش بس را رعایت کنند؛ حماس باید آماده باشد، این بار ضربه کاری‌تری وارد کند.

وی با اشاره به تقدیر رهبران حماس ازکمک‌های ایران گفت: راهبرد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران یاری مظلوم و دشمنی با ستم و ستمکاران است؛ ما منتی بر سر برادران فلسطینی در غزه نداریم، اعتراض ما این است که برخی از اعراب در حالی که کامیون کامیون سلاح برای تروریست ها در سوریه ارسال می‌کنند تا یک حلقه از حلقه‌های مقاومت علیه رژیم صهیونیستی را درهم کوبند چرا حتی یک فشنگ به غزه نفرستادند.

حبیبی ادامه داد: اعراب نباید به عربده‌های صهیونیست‌ها توجه کنند؛ مردم غزه این عربده‌ها را در گلو خفه کرده‌اند و انشاءالله کار را ادامه خواهند داد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با تجلیل از سردار مقاومت سید حسن نصرالله در حمایت از نبرد 8 روزه اظهار داشت: سید حسن نصرالله با نطق‌های روشنگرانه، برخی دولت‌های عربی و اسلامی را انذار داد؛ آنها باید بدانند سیاست‌های حمایت گرایانه از تجاوزات رژیم صهیونیستی با خشم و نفرت مردم روبرو خواهد شد و دودمان آنان را بر باد خواهد داد.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با تقدیر از وزارت خارجه به خاطر برگزاری نشست معارضین سوریه در تهران گفت: بحران در سوریه یک راه حل سوری – سوری دارد؛ تزریق سلاح به سوریه و باز گذاشتن دست تروریست‌ها برای قتل عام مردم راه حل درستی برای مشکل سوریه نیست، اینکه سیاسیون سوری پذیرفته‌اند مشکل سوریه راه حل نظامی ندارد، یک گام به جلو است.

حبیبی ادامه داد: سوریه یک حلقه از حلقه‌های مقاومت است؛ کسانی که بحران در سوریه را بهانه‌ای برای شکستن این حلقه می‌دانند، موضع آمریکایی دارند و صهیونیستی فکر می‌کنند؛ مردم سوریه و نخبگان سوری در برابر این جماعت خواهند ایستاد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین در خصوص رهنمود مقام معظم رهبری مبنی بر عدم تداوم کشمکش مجلس و دولت درباره سوال از رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در روزهایی که صدای پیروزی رزمندگان حماس در جهان پیچیده است و صهیونیست‌ها هر روز توطئه‌هایی در جهان اسلام را تدارک می‌بینند، ما باید در داخل یک اوضاع آرام داشته باشیم که این صدا های امید آفرین را خوب بشنویم.

وی با تقدیر از نمایندگان مجلس در پذیرش رهنمودهای مقام معظم رهبری تصریح کرد: مجلس عصاره فضایل ملت است؛ یکی از فضیلت‌ها و امتیارات ملت ولایتمداری است؛ لذا پذیرش رهنمود مقام معظم رهبری از مطالبات و خواست‌های به حق مردم است همچنین مردم از نمایندگان محترم مجلس می خواهند درک درستی از دیدگاه‌های مقام معظم رهبری و شرایط خاص کشور داشته باشند و در این مورد پیشگام باشند.

حبیبی افزود: ما همچنین از دولت می‌خواهیم در پاسخ به مطالبات معیشتی مردم و رونق کسب و کار و تنظیم بازار از هیچ کوششی فرو گذار نکند.

دبیرکل حزب مؤتلفه در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص دستاورد شرکت نمایندگان حزب موتلفه اسلامی در نشست آی‌کپ در باکو افزود: آقای غفوری‌فرد در راس هیاتی برای شرکت در مجمع بین‌المللی احزاب آسیایی در آذربایجان شرکت کرد؛ ما پنج پیشنهاد مشخص در این اجلاس داشتیم که در قطعنامه پایانی مورد توجه قرار گرفت، محکومیت کشتار مسلمانان در میانمار، محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه، محکومیت تحریم‌های یک جانبه از سوی آمریکا علیه ایران و پایان دادن خشونت‌ها در سوریه از جمله پیشنهادهای ما بود.

وی افزود: ما قبلا پیشنهاد داده بودیم که یک سازمان در این مجمع به نام سازمان جوانان احزاب آسیایی تاسیس شود؛ در این نشست گزارش سازمان جوانان اعلام شد یک نفر از حزب موتلفه اسلامی عضو کمیته دائمی و معاون خاورمیانه‌ای سازمان جوانان است؛ همچنین پیشنهاد تاسیس اتاق بازرگانی مشترک بین احزاب اسلامی را مطرح کردیم که با استقبال روبرو شد و این موضوع در دستور کار کمیته اقتصادی قرار گرفت.

حبیبی در پایان با اشاره به حضور آحاد مردم در مجالس عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: مردم به خوبی دریافته‌اند که با پشتوانه محرم و عاشورا می‌توان اسلام و انقلاب اسلامی را حفظ کرد.

منبع : فارس

۱۳۹۱/۹/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...