نسخه چاپی

تركیه از اشتباه خود آسیب شدید خواهد خورد

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه تاكید كرد كه اگر تصور شود تركیه با استقرار موشك های پاتریوت به دنبال مقدمه سازی برای مداخله نظامی در سوریه است باید بداند كه هزینه‌های بس سنگین‌تر از گذشته بر كشورش تحمیل خواهد شد وآسیب شدیدی خواهد خورد.

به گزارش نما به نقل از مهر، سردار یدالله جوانی مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در گفتگو با خبرنگار مهر، اقدام ترکیه در جهت استقرار موشک‌های پاتریوت در مرز این کشور با ترکیه را اشتباه مجدد استراتژیکی آنکارا خواند و گفت: ترکیه از ابتدای شروع بحران در سوریه فریب غرب و صهیونیست‌ها را خورد و با تقویت گروه‌های خراب‌کار در کشورش به ایفای نقش در تشدید بحران در سوریه پرداخت.


وی با بیان اینکه این درخواست (استقرار موشک پاتریوت) به هیچ وجه امنیت ترکیه را برقرار نخواهد کرد، افزود: امروز در سوریه از مردم عادی تا گروه‌های اقلیت مانند کرد‌ها نسبت به ترکیه دیدگاه منفی دارند و معتقدند دولت اردوغان نه تنها کمکی به حل بحران سوریه نکرده بلکه با آموزش نفرات تروریست به همسایه خود خیانت کرده است.



رئیس پیشین اداره سیاسی سپاه تصریح کرد: اگر تصور شود که ترکیه با این اقدام به دنبال مقدمه سازی برای مداخله نظامی در سوریه است باید بداند که هزینه‌های بس سنگین‌تر از گذشته بر کشورش تحمیل خواهد شد وآسیب شدیدی خواهد خورد.



جوانی در ادامه این گفتگو در خصوص اقدامات تحریک آمیز هواپیماهای آمریکایی در خلیج فارس گفت: فلسفه وجودی نیروهای مسلح دفاع از حریم هوایی، دریایی و خشکی است و در این راستا از هیچ کوششی برای دفاع دریغ نخواهند کرد و فرقی نمی کند که نقض کننده کدام کشور باشد.



مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این مطلب که هر تعرض به حریم سرزمینی ما قطعاً با واکنش سریع نیروهای مسلح روبرو خواهد شد، اظهار داشت: اگر آمریکایی ها بخواهند به اقدامات تحریک آمیز خود ادامه دهند واکنشی به مراتب جدی تر از واکنش قبلی جمهوری اسلامی ایران در برخورد با پهپاد آمریکایی را خواهد دید.



به گزارش مهر پس از تایید ورود پهپاد آمریکایی به حریم هوایی ایران از سوی وزیر دفاع، سردار حاجی زاده فرماندیه هوافضای سپاه در مراسم گرامیداشت سالگرد شهید ترانی مقدم گفته بود که این پهپاد با برخورد ما مجبور به فرار شد.



جوانی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها اگر هوشیار باشند پیام ما را باید تاکنون دریافت کرده باشند ؛ نیروهای مسلح هم اراده دفاع و هم توانایی دفاع در جهت برقراری امنیت ملی را دارد.

۱۳۹۱/۹/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...