نسخه چاپی

برنامه‌ریزی كره جنوبی برای ساخت سامانه موشكی شبیه «گنبد آهنین»

عکس خبري -برنامه‌ريزي کره جنوبي براي ساخت سامانه موشکي شبيه «گنبد آهنين»

كره جنوبی از پروژه ای ویژه برای دفاع از زیرساخت‌های «سئول» و در تقابل با راكت‌های برد بلند همسایه شمالی خود خبر داده است.

به گزارش نما، مقامات صنایع دفاعی کره جنوبی اعلام کرده‌اند که قصد دارند سامانه دفاع موشکی شبیه سامانه گنبد آهنین ساخت رژیم صهیونیستی را برای مقابله با توانمندی‌های نظامی کره شمالی توسعه دهند.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، کره جنوبی قصد دارد در یک بازه زمانی پنج ساله سامانه موشکی شبه گنبد آهنین را برای دفاع از زیر ساخت‌های خود در سئول، پایتخت خود برابر حملات محتمل راکت‌های برد بلند کره شمالی بسازد. کره جنوبی با رونمایی از طرح دفاعی خود اعلام کرده علاوه بر ساخت سامانه شبه گنبد آهنین، قصد ساخت یک ناو هواپیمابر سبک و یک جنگنده کاملا بومی را دارد.

یک مقام وزارت دفاع کره جنوبی در این باره گفت: «وقتی در مورد سامانه دفاع موشکی کره جنوبی صحبت می‌کنیم، معمولاً برای مقابله با یکی از موشک‌های اسکاد کره شمالی یا نوع قوی‌تر اشاره می‌شود، در حالیکه این سامانه رهگیر جدید برای محفاظت از پایتخت برابر راکت‌های دوربرد ۲۴۰ یا ۳۰۰ میلیمتری کره شمالی تمرکز خواهد داشت».

مقامات کره جنوبی گفته‌اند که استقرار نسخه کره‌ای سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین اواخر سال‌های دهه ۲۰۲۰ یا اوایل دهه ۲۰۳۰ اجرایی می‌شود.

کره جنوبی همچنین توسعه موشک‌های هدایت شونده هوا به سطح و هوا به کشتی برد بلند برای نصب در هواپیماهای جنگنده بومی را آغاز خواهد کرد. در صورت ساخت جنگنده در کره جنوبی این کشور به سیزدهمین کشور در جهان مبدل می‌شود که دارای هواپیمای جنگی بومی است.

کره جنوبی بتازگی یک ماهواره مخابراتی-نظامی را به مدار زمین پرتاب کرد. شرکت آمریکایی «اسپیس ایکس» با موشک ماهواره بر ۲۲۹ فوتی «فالکون ۹» از ایستگاه فضایی «کیپ کارناوال» این ماهواره نظامی کره جنوبی را به مدار زمین پرتاب کرد. این ماهواره «آناسیس ۲» نام دارد و ساخت شرکت‌های «لاکهید مارتین-ایرباس» است.
منبع: فارس

۱۳۹۹/۵/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...