نسخه چاپی

استقبال‌عظیم‌تهرانی‌ها از ضریح‌امام‌حسین

مردم غیور و ولایت‌مدار ایران اسلامی با حضور پرشور خود در حرم مطهر امام خمینی (ره) از ضریح حرم امام حسین (ع) استقبال كردند.

به گزارش نما به نقل از فارس، مردم غیور، ولایی و شهید پرور ایران اسلامی با حضور میلیونی خود در حرم مطهر امام خمینی (ره) از ضریح مطهر و مقدس امام حسین که از شب شهادت امام سجاد (ع) در آستان معمار کبیر انقلاب اسلامی استقرار یافته است، به زیارت مضجع شریف حضرت اباعبدالله الحسین (ع) آمده‌اند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت: علت تغییر محل استقرار ضریح جدید مرقد مطهر امام حسین (ع)، فقدان گنجایش حضور میلیونی مردم در محل‌های قبلی بوده است.

علی‌اصغر آبخضر قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن تسلیت ایام تعزیت سرور و سالار شهیدان، دلایل تغییر محل‌های بازدید مردمی از «ضریح جدید مرقد مطهر حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع)» را تشریح کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پس از آماده‌سازی ضریح جدید مرقد مطهر امام حسین (ع) در شهر مقدس قم، استان‌های زیادی خواستار انتقال این ضریح به آن مناطق شدند.

آبخضر تصریح کرد: هیئت امنای این پروژه در نهایت تصمیم گرفت به منظور رفاه حال مردم، ضریح جدید را با عبور از چهار استان به عراق منتقل کند که تهران اولین استان بود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: که این شورا برنامه‌های ویژه‌ای را جهت برگزاری مراسم باشکوه استقبال و بدرقه از ضریح مطهر تدارک دید و ابتدا قرار بود این مراسم در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شود.

وی افزود: برنامه این بود که بعد از استقبال مردمی از ضریح مطهر در مرقد امام(ره)، ضریح در مصلی مستقر شود اما مسئولان ذیربط اعلام کردند این مکان گنجایش استقبال گسترده مردمی را ندارد.

آبخضر بیان داشت: تصمیم گرفتیم ضریح جدید را در میدان امام حسین (ع) که اخیراً بازسازی شده و وسعت یافته، مستقر کنیم اما دوستان گفتند حضور میلیونی مردم موجب بروز مشکلات ترافیکی می‌شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: در نهایت مقرر شد ضریح جدید در حرم امام (ره) و در جوار گلزار شهدا بماند که از مردم به خاطر تغییر برنامه‌ها با وجود اطلاع‌رسانی‌های قبلی عذرخواهی می‌کنیم.

وی اظهار داشت: انتقال ضریح جدید مرقد مطهر امام حسین (ع) از قم به تهران به دلیل استقبال گسترده مردمی در طی مسیر، 8 ساعت طول کشید.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پایان تصریح کرد: ضریح مطهر امام حسین (ع) در صحن بزرگ شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی، حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران جانمایی شده و مراسم باشکوهی نیز با حضور خیل عظیم دلدادگان آن حضرت در حال برگزاری است.

مراسم باشکوه استقبال از ضریح مطهر امام حسین ‌(ع) با حضور مرتضی تمدن استاندار تهران، معاونان استاندار، علی نصیری فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران، امیرحسین باقرنژاد معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری و جمع کثیری از مسئولان استان تهران برگزار شد.

۱۳۹۱/۹/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...