نسخه چاپی

فسادستیزی نباید سوپرایز باشد

عکس خبري -مسائل مرتبط با اقتصاد نبايد سوپرايز باشد

رئیس بنیاد مستضعفان با حضور در یك برنامه تلویزیونی درخصوص مستغلات تحت تملك افراد خاص و ارگان‌ها افشاگری بی سابقه ای كرد از ساخت جكوزی و سونا در كاخ مرمر تا تصرفات غیرقانونی مقامات و برخی نهادها. كه با واكنش‌هایی همراه بود.

رئیس بنیاد مستضعفان با حضور در یک برنامه تلویزیونی درخصوص مستغلات تحت تملک افراد خاص و ارگان‌ها افشاگری بی سابقه ای کرد از ساخت جکوزی و سونا در کاخ مرمر تا تصرفات غیرقانونی مقامات و برخی نهادها. که با واکنش‌هایی همراه بود. در مورد اين اظهارات توجه به چند نکته ضرورت دارد:
برخورد کردن با فساد یک مطالبه ی عمومی است که تمامی ملت ایران خواستار به تحقق پیوستن آن هستند اما باید از راهکار قانونی برای برخورد با این مفاسد استفاده کرد انتظار این است فسادستیزی در اين زمينه، از طریق قانوني دنبال شود. خارج شدن از مسیرهای قانونی و عمومی ساختن یک سری ادعاهای بدون پشتوانه و رسانه‌ای کردن آن، در حالی که همه ابعاد آن مبتني بر راهکارهاي قانوني احصا نشده باشد، یک خطای بزرگ است که می تواند راه های مبارزه با فساد را سد کند و افکار عمومی را درگیر موضوعاتی کند که از مسائل اصلی کشور دور شوند وانگهی زمينه را براي متهم ساختن افراد و دستگاه‌های مختلف نظام اسلامي فراهم می کند و هم بستر را براي بهره‌برداری بيگانگان هموار کند.
صحبت های آقای فتاح در بستر رسانه ی ملی بدون ایجاد مقدمه مناسب برای افکار عمومی و بدون اینکه تریبون انتخاب شده بستر مناسبی برای این گونه اظهارات باشد مسیری است که به سرانجام صحیحی نمی رسد . مطرح کردن افشاگرانه این نوع موضوعات از طريق رسانه ملي، بدون شک دستاوردي براي جامعه ندارد و جامعه را بيش از آنکه به حقايقي برساند، به سمت سياه‌نمايي و شایعه‌سازی می برد که بايد از آن پرهيز شود
به یاد داشته باشیم که مبارزه با فساد از شاهراه قانون مي‌گذرد و کشاندن آن به جاده‌هاي خاکي بیش از آنکه موجب فساد ستیزی شود فسادزا خواهد بود

۱۳۹۹/۵/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...