نسخه چاپی

رقابت "الكترونیك آرتز " با گوگل و اپل

عکس خبري -رقابت "الکترونيک آرتز " با گوگل و اپل

كمپانی الكترونیك آرتز،سرمایه گذاری زیادی در بخش دیجیتال و گسترش مجوعه بازی های خود برای در بر گرفتن شبكه های اجتماعی انجام داده است.

به گزارش نما، اهمیت بسیار بالای صنعت بازی­های ویدئویی باعث شده است تا کمپانی­های بزرگی مانند الکترونیک آرتز روز به روز بزرگ­تر و پر سود تر شوند و با سودي بیشتر از عناوین قبلی و خرید استودیوهای جدید و اضافه کردن آنها به استودیوهایی تحت نظر، جایگاه خود را در میان سرگرمی و رسانه بزرگتر می­کنند.

این اتفاق در طرف مقابل این صنعت هم در حال وقوع است و گوگل با ایجاد سرویس­هایی نظیر Google App و بازی­های تحت سرویس کروم(google chrome game) یا تبدیل شدن فیس بوک به یکی از مهم­ترین بازارهای فروش بازی با راه اندازی بخش App، در حال وقوع است.

همچنین، با تمرکز این کمپانی بر روی بازی های شبکه های اجتماعی(social gaming) به نظر می‌رسد EA در این مسیر به رشد و پیشرفت خود ادامه خواهد داد.
اقداماتی چون ادغام شدن با فیس بوک و پشتیبانی از سرویس های بتل لاگ(Battlelog) و آتو لاگ(Autolog) برای عناوینی هم چون سری نیاز به سرعت(NFS) و میدان نبرد(BF)، گواهی بر این ادعاست.

کمپانی بزرگ الکترونیک آرتز (EA) در حال حاضر خود را به عنوان یک کمپانی خدماتی در نظر گرفته است و در همین راستا، مدیر عامل این کمپانی، آقای پیتر مور(Peter Moore) بر این پندار است که این کمپانی نباید با کمپانی هایی چون یوبی سافت(Ubisoft) و اکتیوژن(Activision) در یک گروه قرار بگیرد.


مور(Moore) اظهار داشت که جایگاه اصلی این کمپانی در کنار شبکه های اجتماعی هم چون فیس بوک، گوگل و اپل است و EA قصد دارد تا با روی آوردن به این مسیر، به پیشرفت خود ادامه دهد.

آقای Moore ضمن گفتگو با سایت یوروگیمر(Eurogamer) اذعان داشت: " ما خود را کمتر در جایگاه دوستان خوب خود در 2K(Take-Two)، اکتیوژن و یوبی سافت می‎بینیم و صادقانه باید گفت که بیشتر خود را هم گروه کمپانی های خدماتی هم چون فیس بوک، گوگل، آمازون و اپل می‌بینیم."

در طی سه سال اخیر، (EA) سرمایه گذاری زیادی در بخش دیجیتال و گسترش مجوعه بازی های خود برای در بر گرفتن شبکه های اجتماعی انجام داده است.

در آمد این کمپانی از عرضه عناوین دیجیتالی حتی با وجود عناوین بزرگی چون عصر اژدها(Dragon Age)، فضای مرده(Dead Space) و فیفا(Fifa) که از پر فروش ترین بازی های این کمپانی محسوب می‌شوند، رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

۱۳۹۱/۹/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...