نسخه چاپی

اطلس زندگی امیرمومنان(ع) تدوین شد

رئیس موسسه اطلس تاریخ شیعه از تدوین و چاپ كتاب اطلس زندگی امیر مومنان(ع) تا پایان سال 91 خبر داد.

به گزارش نمانیوز حجت‌الاسلام ابوالفضل بنایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به تاسیس موسسه اطلس تاریخ شیعه در سال 82 اظهار کرد: این موسسه به منظور شناساندن مذهب شیعه با ارائه آثاری مرتبط با مکتب اهل بیت(ع) و شیعیان به فعالیت مشغول است.

وی کتاب اطلس تاریخ اسلام را یکی از آثار تدوین شده موسسه اطلس تاریخ شیعه ذکر کرد و افزود: این کتاب در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عرضه شده و به بازگویی تاریخ اسلام، فضای نزول قرآن و روایات می‌پردازد.

رئیس موسسه اطلس تاریخ شیعه خاطرنشان کرد: کتاب شهدای عصر پیامبر اکرم(ص) از دیگر آثار تدوین شده موسسه اطلس تاریخ شیعه بوده و مشخصات 371 شهید از شهدای دوران پیامبر اکرم (ص) در این کتاب گردآوری شده که علاوه بر متن، شامل تصویری از نحوه و مکان نبرد این شهیدان است.

وی کتاب احکام مصور را از دیگر آثار موسسه اطلس تاریخ شیعه ذکر کرد و گفت: از احکام رساله هفت مرجع در تدوین این کتاب استفاده شده و 4 هزار استفتا را در بر گرفته است.

بنایی از تدوین اطلس زندگی امیر مومنان(ع) خبر داد و افزود: تدوین این کتاب تا پایان سال 91 به پایان می‌رسد.

وی عنوان داشت: این اطلس از سال 11 هجری مصادف با نخستین روزهای امامت امام علی(ع) تا شهادت حضرت را مورد تحقیق و بررسی قرار داده است.

رئیس موسسه اطلس تاریخ شیعه خاطرنشان کرد: کتاب اطلس زندگی امیر مومنان(ع) دارای نقشه‌ها و تصاویر مختلف از زوایای تاریخی زندگی امام علی(ع) است.

وی با اشاره به هدف تدوین کتاب اطلس زندگی امیر مومنان(ع) گفت: گذاره‌های تاریخی این کتاب مربوط به زندگی امام علی(ع) با استفاده از مباحث جغرافیایی تاریخ اسلام بوده و به روشن‌سازی و برطرف کردن ابهامات در این زمینه می‌پردازد.

۱۳۹۰/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...