نسخه چاپی

گمانه‌زنی‌ها از تیم جدید اوباما +تصاویر

ك پایگاه خبری آمریكا به بررسی جابجایی‌هایی كه در دولت جدید رئیس جمهور آمریكا روی خواهد داد، پرداخت.

به گزارش نما، فارس به نقل از پایگاه خبری «المانیتور» نوشت: با در نظر گرفتن برنامه «سوزان رایس» نماینده کنونی آمریکا در سازمان ملل، برای دیدار با «جان مک کین»، «لیندسی گراهام» و «کلی آیوت» سناتورهای جمهوری‌خواه، تکه‌های پازل معرفی وی به عنوان وزیر امور خارجه آینده آمریکا در حال تکمیل است.

3.jpg


 سوزان رایس

 بر اساس گزارش المانیتور، تغییرات احتمالی در دولت آتی «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا اینگونه خواهد بود:

«کورت کمپبل» معاون آسیا-اقیانوسیه وزارت امور خارجه آمریکا، پست خود را ترک خواهد کرد و به به ریاست شورای مرکز امنیت آمریکای جدید منصوب خواهد شد، اندیشکده‌ای که وی یکی از موسسان آن بوده و در زمینه آسیا به ارائه مشاوره می‌پردازد.


4.jpg

کورت کمپبل


همچنین انتظار می‌رود، «لائل برینارد» معاون وزارت خزانه‌داری در امور بین‌الملل، دولت آمریکا را ترک کند.

پیش‌بینی می‌شود «جک لیو» رئیس کارکنان کاخ سفید جایگزین «تیم گیتنر» به عنوان وزیر خزانه‌داری شود.

«استیو سیمون» مشاور خاورمیانه کاخ سفید نیز به زودی سمت خود را ترک خواهد کرد تا ریاست یک اندیشکده را بر عهده بگیرد.

«مارک گراسمن» نماینده آمریکا در امور افغانستان-پاکستان نیز پست خود را ترک می‌کند. هنوز مشخص نیست چه کسی جایگزین وی خواهد شد.

انتظار می‌رود «ویلیام برنز» جایگزین «سوزان رایس» به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل انتخاب شود.

5.jpg

 ویلیام برنز

 «تام نیدز» معاون وزیر امور خارجه نیز به کاخ سفید نقل مکان خواهد کرد تا احتمالا سمت ریاست کارکنان کاخ سفید را بر عهده بگیرد تا بتواند از دانش خود در زمینه بودجه و همچنین روابطش با کنگره و وال‌استریت استفاده شود.

«دان پونمان» معاون وزیر انرژی نیز احتمالا سمت خود را ترک خواهد کرد تا پستی در کاخ سفید بدست آورد یا نماینده تجاری آمریکا شود.

«آنتونی بلینکن» مشاور امنیت ملی «جو بایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا نیز احتمالا ارتقا یابد و به عنوان معاون وزیر امور خارجه منصوب شود.

«سزار گری سامور» که در زمینه سلاح‌های کشتار جمعی در کاخ سفید فعالیت می‌کند و نقش کلیدی در موضوع ایران دارد، احتمالا در سمت خود باقی خواهد ماند.

 6.jpg

 گری سیمور


از سوی دیگر، «رابرت اینهورن» نماینده کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه آمریکا احتمالا پست خود را ترک خواهد کرد و به ریاست اندیشکده واشنگتن منصوب خواهد شد.

«تام دانیلون» مشاور امنیت ملی آمریکا نیز احتمالا در سمت خود باقی خواهد ماند.

7.jpg

 تام دانیلون

 از سوی دیگر،‌«اشتون کارتر» معاون وزارت دفاع و معاون سیاسی سابق وزارت دفاع گزینه احتمالی جایگزینی «لئون پانتا» وزیر دفاع کنونی آمریکا در صورت تصمیم برای ترک پست خود، خواهد بود.

8.jpg


 اشتون کارتر

۱۳۹۱/۹/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...