نسخه چاپی

بن بست مذاكرات دولت و قضات در مصر

منابع خبری از بن بست مذاكرات دولت مصر با دستگاه قضایی خبر داده‌اند و گمانه زنی‌هایی درباره همه پرسی قانون اساسی مطرح شده است.

به گزارش نما، فارس به نقل از العربیه نوشت: تظاهرات صدها هزار نفری در میدان التحریر قاهره درحالی برگزار شد که برخی درگیری‌ها بین طرفداران اخوان المسلمین با مخالفان دولت گزارش شد.

همچنین خبرنگار این شبکه از منابع آگاه در شورای عالی قضایی مصر خبر داد که مذاکرات بین دولت با نمایندگان دستگاه قضایی به بن بست رسیده است.

هرچند دولت اصرار دارد که این تصمیمات موقتی است ولی مخالفان تاکید می‌کنند که باید رئیس جمهوری قبل از هرگونه مذاکره از تغییرات جدید در قانون عقب نشینی کند.

شبکه العربیه تلاش داشت با حمایت از مخالفان مرسی تاکید کند، شرایط در میدان التحریر به شرایط سقوط رژیم مبارک شبیه شده است.

همچنین برخی منابع سیاسی از احتمال مطرح شدن گزینه همه پرسی به عنوان راه حل میانه خبر داده‌اند.

مرسی پنج‌شنبه گذشته با صدور بیانیه قانون اساسی دادستان کل دوره مبارک را برکنار و دادستان جدید را منصوب کرد و همچنین احکامی در این بیانیه ذکر شده است که اختیارات رئیس جمهور را بیشتر می‌کند و به دنبال صدور این بیانیه تظاهرات‌هایی طی چند روز گذشته در استان‌های مختلف مصر برگزار شد و تا کنون در جریان درگیری‌های صورت گرفته 2 نفر کشته و 260 تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

۱۳۹۱/۹/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...